تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۷۵۳۰

كتاب «پيام و پيامبر(ص)» منتشر شد

كتاب «پيام و پيامبر(ص)» منتشر شد
 اين كتاب با روشی هدفمند‌ با طرح سلسله موضوعاتی پيرامون پيامبر(ص) به طرح گفت‌وگوهايی در اين زمينه با انديشمندان می‌پردازد.

موضوعاتی چون تأملی در حيات تبليغی پيامبر(ص) در گفت‌وگو با آيت‌الله جعفر سبحانی، مناسبات اجتماعی مدينه النبی در گفت‌وگو با غلامعلی افروز، اهداف تعالی‌بخش معراج در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان، جايگاه پيامبر(ص) در ادبيات فارسی در گفت‌وگو با سيدشجاعی، ضرورت بازشناسی انديشه و رفتار پيامبر(ص) در گفت‌وگو با حسين بنيانيان، پيامبر خاتم(ص) و جايگاه رفيع خانواده در گفت‌وگو با فاطمه آليا، پيامبر اعظم(ص) و دستاوردهای فرهنگی و تبليغی حج در گفت‌وگو با آيت‌الله ابوالقاسم خزعلی، پيوند اعتماد و امنيت در دولت نبوی(ص) در گفت‌وگو با اصغر افتخاری، خدا از پيامبر(ص) می‌گويد در گفت‌وگو با مريم حاجی عبدالباقی و ... از عناوين اين كتاب است.

در بخشی از اين كتاب با عنوان استقامت، رمز موفقيت رسول‌الله در گفت‌وگو با زنده‌ياد حجت‌الاسلام محمد محمدی اشتهاردی، نويسنده و محقق در پاسخ به اين سؤال كه ويژگی‌های روحی رسول الله (ص) از نظر خستگی‌ناپذيری و پايداری چگونه است، چنين بيان می‌كند: موضوع استقامت نبی اكرم (ص) در راه آرمان‌های الهی و مسير هدايت مردم از جمله مباحث ارزشمندی است كه به عنوان يك برجستگی مهم در حيات پربار آن حضرت می‌درخشد. ترديدی نيست مقاومت در مسير تحقق اهداف، نه تنها برای مسلمانان صدر اسلام كه برای مسلمانان در همه جوامع و اعصار، بحث روز است.

درباره روحيه شجاع و پر استقامت رسول‌الله بد نيست از سخنان گهربار حضرت علی‌(ع) استفاده كنيم كه در نهج‌‌البلاغه می‌فرمايد: در جنگ بدر هرگاه در تنگنای شديدی قرار می‌گرفتيم خود را به ركاب پيامبر(ص) می‌رسانديم و در پناه او می‌جنگيديم و همان‌طور كه می‌بينيد دوست و دشمن بر شجاعت پيامبر(ص) اتفاق نظر دارند.

انتشارات سوره مهر كتاب «پيام و پيامبر(ص)» تأليف «حامد حقيقت‌شناس گيلانی» را در ۳۲۳ صفحه و شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و بهای ۵۵۰۰۰ ريال تيرماه ۱۳۸۸ برای نخستين‌بار راهی بازار كتاب كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما