تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۴
۰
کد مطلب : ۷۴۵۶

مداحان از ذکر اوصاف ظاهری ائمه اطهار خودداری کنند

مداحان از ذکر اوصاف ظاهری ائمه اطهار خودداری کنند
حجت‌الاسلام علی شکری در گردهمایی مداحان شهرستان شاهرود بر توجه خاص مداحان در ذکر مناقب اهل بیت(ع) به جنبه‌های حماسی و اهداف و ارزش‌های سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد.

وی با تاکید بر نقش مداحان در جامعه و تاثیرگذاری آنان، نقش مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) را در کنار مبلغان دینی عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد که همانگونه که مبلغان دینی در انتقال مفاهیم و ارزشی و تقویت بنیان های فکری و اعتقادی جامعه موثر هستند، ذاکرین اهل بیت(ع) نیر با زبان خود و استفاده هنرمندانه از شعر و ادبیات آیینی در قشرهای مختلف جامعه تاثیر گذار هستند.

شکری با بیان اینکه مداحان باید از ذکر اوصاف ظاهری ائمه اطهار(ع) خودداری کنند، از غلو در معرفت اهل بیت(ع)، همچون دو لبه افراط و تفریط یاد کرد که که باعث گمراه کردن جامعه می‌شود.

وی تاکید کرد که مداحان باید مطالب دینی را با حضور در مراکز آموزشی، فرا بگیرند و فقط به مطالعه یک کتاب برای نسبت دادن مطالب به دین و ائمه(ع) اکتفا نکنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضرورت توجه به نسل نوجوان و جوان در انتقال تجارب و ‌آموخته‌های مداحان و پیر غلامان را یادآور شد و  بر زمینه تعامل و انتقال آموخته‌ها و تجارب بین مداحان و جوانان تاکید کرد.

شکری ساماندهی مداحان و برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان را از جمله برنامه‌های این اداره کل در خصوص مداحان عنوان کرد.

وی بیان کرد که ذاکرین اهل بیت (ع) باید به مسایل و حساسیت‌های اجتماعی توجه وافر کرده و دامن خود را از پیرایه‌ها و آلودگی فرهنگی- اجتماعی پاک کنند.12
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما