تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۶
۰
کد مطلب : ۶۹۲۴

كتاب «امام حسين(ع) در جهان» منتشر شد

كتاب «امام حسين(ع) در جهان» منتشر شد
نويسنده كتاب «امام حسين(ع) در جهان» با بيان اين كه اين اثر ملل مسلمان و غير مسلمان را از يكديگر تفكيك نكرده است، موضوع جالب توجه اين تحقيق را آداب و رسوم غير مسلمانان از جمله مسيحيان، زرتشتيان و حتي بوداييان در ايام سوگواري سالار شهيدان عنوان کرد.

صفيه رضايي با اشاره به مراسم عزاداري در يكي از روستاهاي قاره آفريقا، نكته جالب توجه درباره مردم اين روستا را عزاداري آنها براي اباعبدالله‌الحسين(ع)، به رغم آشنا نبودن آنان از ديني به نام اسلام نام برد.

وي بیان کرد که يكي از مبلغان، هنگام عبور از اين روستا به صورت اتفاقي متوجه عزاداري مردم آن براي دهه محرم، بدون قرائت قرآن و نوحه‌هاي اسلامي مي‌شود؛ وي پس از آگاهي از بي اطلاعي مردم روستا از وجود دين اسلام، شروع به معرفي اسلام مي‌كند و به اين گونه تمامي مردم روستا به اين دين آسماني مي‌گروند.

نويسنده كتاب «امام حسين(ع) در جهان» دليل نوشتن اين كتاب را وجود ارزشمند سالار شهيدان دانست و به اعتقاد وی يكي از راه‌هاي پيشرفت و گسترش اسلام در جهان، شخصيت و قيام امام حسين(ع) و تحقيق درباره شخصيت ايشان و چگونگي گسترش پيام‌ها و موفقيت قيام عاشورا در جهان است.

رضایی از ديگر اهداف خود براي نگارش اين کتاب به آشنايي با سنت‌هاي اقوام مختلف، علاوه بر آشنايي ملت‌ها با آداب و رسوم يكديگر، که سبب ايجاد روابط مؤثر فرهنگي در ميان ملت‌هاي جهان و نزديك شدن آنها به يكديگر است، اشاره کرد.

وي درباره تحقيقات انجام شده‌اش براي تاليف اين اثر تصریح کرد که با توجه به اشتغال در سازمان فرهنگ و ارتباطات قم و ارتباط مستقيم با افراد ديگر ملل و همچنين مبلغاني كه براي تبليغ دهه محرم و ماه رمضان به ساير كشورها اعزام مي‌شوند، تا حدودي توانستم با مصاحبه و استفاده از گزارش‌هاي آنان، اطلاعاتي در اين زمينه به دست آورم و براي تكميل دانسته‌هاي خود نيز به كتاب‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي مراجعه كردم.تحقيق درباره اين كتاب حدود دو سال به طول انجاميد.

این نویسنده از ديگر فوايد اين كتاب، آماده‌سازي مبلغان براي تبليغ دهه محرم در ساير كشورها دانست، زيرا اين افراد در صورت شناخت آداب و رسوم هر ملت، بهتر مي‌توانند با عزاداران ارتباط برقرار كنند و راه‌هاي مؤثرتري را براي تبليغ در پيش گيرند.

كتاب «امام حسين(ع) در جهان» از سوي انتشارات سبط‌النبي در شمارگان ۳۰۰۰نسخه، ۲۳۶صفحه و بهاي ۳۰۰۰۰ريال تا پايان اين هفته راهي كتاب‌فروشي‌ها مي‌شود.
مرجع : ایبنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما