تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۰۸
۰
کد مطلب : ۴۹۰۴

کتاب «عزاداري، شعار حيات عاشورايي» منتشر شد

کتاب «عزاداري، شعار حيات عاشورايي» منتشر شد
به گزارش خیمه، كتاب «عزاداري، شعار حيات عاشورايي» که با رويکرد عمق‌بخشي به عزاداري‌ها تاليف شده است، مي‌كوشد تا با جهت‌دهي صحيح به عزاداري‌ها، آنها را از انحرافاتي که بيشتر در اثر عدم شناخت و يا شناخت نادرست نسبت به ماهيت و فلسفه عزاداري به وجود آمده دور سازد تا بدين وسيله عزادري ها نيز بتواند نقش خود در پايداري و تداوم انقلاب امام حسين(ع) ايفا و شرايط را براي انقلاب جهاني امام زمان(عج) فراهم كنند.

در بخشي از مقدمه اين کتاب مي خوانيم: «بي‌شک هر عملي هنگامي مؤثر و نقش‌آفرين خواهد بود که هدف و انگيزه انجام آن شناخته شود و در مسيري که براي آن در نظر گرفته شده تحقق يابد. در غير اين صورت نه تنها ثمرات و فوائدش را از دست خواهد داد، بلکه ممکن است آثار مخرب و مُضر گوناگوني را ايجاد کند. همچنان‌که پيامبر اکرم، صلي الله عليه وآله، در مورد نماز مي‌فرمودند: هرکس که نمازش او را از کار زشت و ناپسند باز ندارد، جز دوري او از خدا افزوده نشود.

هم از اين روست که عزاداري امام حسين(ع) نيز از اين دستور خارج نبوده و عدم توجه به اهداف و انگيزه‌هايي که ضرورت آن را ايجاب مي‌کند موجب خواهد شد تا عزاداري به جاي اين‌که حرکت آفرين و رشد دهنده باشد، غفلت‌زا، کُند کننده و بلکه در تقابلي آشکار با نهضت اباعبدالله(ع) قرار گيرد.

به همين جهت توجهِ ما به اهداف عزاداري و بازشناخت نقش آن در حرکت و جريان داشتن نهضت عاشورا مي‌تواند ضمينه دور شدن عزاداري‌ها را از انحرافات مهيا نموده و آن را به مسير اصلي خويش بازگرداند.»

كتاب عزاداري، شعار حيات عاشورايي با قطع پالتوئي و در 72 صفحه تنظيم شده و ابراي نخستين بار در سال جاري توسط سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان چاپ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما