تاریخ انتشار
شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۶۹۰۹
وزیر کشور مصر:

بمب‌گذاری‌های مرقد رأس‌الحسین(ع) از طرف القاعده بود

بمب‌گذاری‌های مرقد رأس‌الحسین(ع) از طرف القاعده بود
وزیر کشور مصر اعلام کرد دو نفر از مرتبطان القاعده در مصر را که سبب انفجارهای ماه گذشته مرقد و مسجد رأس‌الحسین قاهره بوده‌اند بازداشت کرده است.

روزنامه‌های مصر و شبکه‌های ماهواره‌ای عربستان در همان زمان ایران را آمر این انفجارها اعلام کرده بودند؛ شبکه تلویزیونی سعودی المدعومة اولین منبعی بود که در همان ساعات اولیه انفجار، ایران را متهم به دخالت در انفجارها کرده بود.

نیروهای امنیتی مصر که مسئول تحقیق درباره انفجار مقام رأس‌الحسین(ع) قاهره هستند، گفته‌اند بعد از انفجار، مواد منفجره‌ای که یافت شد،‌ از همان موادی بود که در انفجار صحرای سینا و نیروگاه برق قاهره یافته شده بود.

«جیش‌الاسلام الفلسطینی» از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در مصر است که از غزه وارد مصر می‌شده‌اند و این حملات را سامان‌دهی می‌کرده‌اند، انفجار مسجد رأس‌الحسین(ع) نیز از طرف همین گروه بوده است.

نیروهای امنیتی مصر نام این دو فلسطینی ساکن غزه را «احمد محمد صدیق» و «خالد محمود مصطفی» اعلام کرده‌اند.

مرقد رأس‌الحسین(ع) در قاهره از جمله اماکنی است که گفته می‌شود مدفن رأس مبارک امام حسین(ع) است؛ مصریان معتقدند شهربانو همسر ایرانی اباعبدالله(ع) بعد از واقعه عاشورا رأس حضرت را برای در امان ماندن از بی‌حرمتی‌ها به قاهره آورده و درآنجا به خاک سپره است؛ بر مرقد رأس‌الحسین(ع)، شیعیان مصر مسجدی ساخته‌اند که با نام مسجد امام حسین(ع) یکی از محل‌های تجمع شیعیان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما