تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۲۴
۳
۰
کد مطلب : ۵۹۶

سی و هفتمین شماره ماهنامه خیمه منتشر شد

کربلا 62 خیمه داشت
سی و هفتمین شماره ماهنامه خیمه منتشر شد
به گزارش خیمه، "وقتی دین «برنامه» می شود"، "شیطان در صحنه"، "شاید زل زدم به چشمهایتگ، "آسمان زیر ابر«شعر»"، "قالیچه روضه"، "آرمان روزی در آرمان شهری"، "آیین و تاریخ" و "طنین یاد تو" از جمله عناوین شماره جدید نشریه خیمه است.

"گفت و گو با قدیمی ترین فروشنده نوارهای مذهبی"، "ما بهترین پس اندازیم"، "از فاطمه ای که معصوم بود"، "از باسمه تا کتاب"، "ما، شهادت و کریستین امان پور"، "شمشیرهای مکرر"، "از همه جا"، "عالمی که حق التالیف نمی گرفت"، "به یادی مردی که در باران رفت"، "کربلا 62خیمه داشت" و "گناه در چند نما" از دیگر عناوین سی و هفتمین شماره نشریه خیمه است.


"مسلمانی قصه نیست"، "تقدیس تا حد اعجاب"، "مصلحت های اصلاح"، "مرا می شناسید و می کشید؟" و "کنار نام تو" دیگر عناوین این شماره خیمه را تشکیل می دهند.

دکتر محمد رضا سنگری در نوشتاری با عنوان "کربلا 62 خیمه داشت" از حادثه کربلا به عنوان بزرگترین تراژدی عالم اسلام، درناک ترین، غمناک ترین، سوگناک ترین حادثه تاریخ یاد کرده است و به اختصار به تشریح وقایع روز عاشورا پرداخته است.

سنگری در بخشی از این نوشتار با بیان این که "کربلا 62 خیمه داشت" آورده است: "چینش خیمه ها در کربلا به صورت تعل اسبی بود؛ درمرکز خیمه های بنی هاشم بود، چون محارم بودند. در دو طرف خیمه های اصحاب بودند که بعضی از آنها، با خانواده هایشان آمده بودند."

وی در بخش دیگری از این مطلب می افزاید: "اگر گفتم کربلا قرآن است، دلیل اش این است که ما می توانیم همه پیام های لازم زندگی را در آن جست و جو کنیم. ساختن فردیت، ساختن خانواده، نظام اقتصادی، نظام سیاسی، و رفتارهای فرهنگی را می توانیم با معیار کربلا بسنجیم".

گفتنی است ماهنامه خیمه به صاحب امتیازی محمد رضا زائری، مدیر مسوولی مرتضی وافی و سردبیری سید مرتضی توکلی و با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی منتشر می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

با سلام و آرزوی موفقیت روز افزون برای

همه دست اندرکاران امور فرهنگی در

خواستی داشتم در تبلیغات تلویزیونی

قدیم نشریه خودتان نوحه زیبائی پخش

شد ممکن است برایم بفرستید یا بفرمائید چگونه تهیه کنم با سپاس
یحیی اکبرزاده
Iran, Islamic Republic of
خدمت بهمکتب حسینی یک افتخاراست وکارشما در این نشریه ازمصادیق واقعی عمل صالح.موفق باشید.
حامد شفیعی
Iran, Islamic Republic of
خواستار تهیه مجله شما هستم