تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۲۲
۰
کد مطلب : ۵۸۱۶
در کتاب «رسالت خواص» منتشر شد؛

بيانات مقام معظم رهبري درباره واقعه عاشورا

بيانات مقام معظم رهبري درباره واقعه عاشورا
به گزارش خیمه، نويسنده اين اثر، سخنان مقام معظم رهبري در جمع فرماندهان لشكر 27 حضرت رسول(ص) را دست‌مايه نگارش خويش قرار داده و با استفاده از قرآن كريم، نهج‌البلاغه و نقل‌هاي تاريخي به شرح و تفصيل آن پرداخته است.

در بخشي از پيشگفتار كتاب آمده است: «اين اثر، مجموعه سخنان مقام معظم رهبري در تاريخ 25 ارديبهشت ماه سال 1375 است كه درباره واقعه عاشورا و جريانات پس از آن ايراد و گردآوري شده است.»

در اين بيانات، مقام معظم رهبري، «خواصّ و دير به ميدان آمدن آنها» را از عوامل اصلي وقوع حادثه عاشورا برشمرده‌اند كه در حقيقت هشداري براي همه عاشوراييان و خواص جامعه است.

از مباحثي كه در سال‌هاي اخير، مقام معظم رهبري بر آن تكيه و تاكيد كرده‌اند، تجزيه و تحليل عبرت‌هاي عاشوراست.

نکته اساسي رهنمودهاي رهبري اين است كه بررسي شود چه عواملي زمينه‌ساز حادثه عاشورا شد؟ چه عواملي سبب شد كه پس از حدود 50 سال از هجرت، آن قدر اوضاع جهان اسلام بحراني شود كه آقازاده اول جهان اسلام، خود و عزيزانش را براي پاسداري از اسلام فدا كند؟

در انتهاي این کتاب، متن كامل بيانات مقام معظم رهبري در جمع فرماندهان لشكر 27 حضرت رسول(ص) زينت بخش اين اثر شده است.

در تدوين اين نوشتار، بيشترين مصدر از قرآن كريم و نهج‌البلاغه اميرالمومنين علي(ع) بوده و پس از آن مي‌توان به كتاب‌هاي احياء علوم‌الدين، ارشاد، اسدالغابة في معرفة اصحابة، اصول كافي، بحارالانوار، الغدير، شرح نهج‌البلاغه ابن ابي‌الحديد معتزلي، كنز‌العمال، مجموعه آثار شهيد مرتضي مطهري، معاني‌الاخبار، لهوف، ميزان‌الحكمه، نفس‌المهوم و وسائل‌الشيعه نيز اشاره كرد.

چاپ دهم كتاب "رسالت خواص" در شمارگان 1500 نسخه، 148 صفحه و بهاي 25000 ريال راهي بازار نشر شد.
مرجع : ایبنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما