تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۹
۰
کد مطلب : ۱۵۱۵۶

كتاب صوتی «قصه كربلا» داستان كودكان عاشورا را روایت می‌كند

كتاب صوتی «قصه كربلا» داستان كودكان عاشورا را روایت می‌كند
فرهنگ: كتاب صوتی «قصه كربلا» در حالی در ايام سوگواری محرم عرضه شده است كه در بخش‌هايی از آن يعنی فصل «ياران» و «اسارت» اشاراتی به حضور كودكان و نوجوانان همراه قافله كربلا شده است.

كتاب صوتی «قصه كربلا» كه از سوی مؤسسه «عماد» و در ۱۰ فصل عرضه شده است، روايت كربلا را از زمان عزيمت امام حسين(ع) از مكه به كوفه به دعوت كوفيان و عدم وفاداری كوفيان نسبت به ايشان و وقايع منجر به حماسه عاشورا را بازگو می‌كند.

در اين كتاب صوتی كه نوشته «مهدی غزلی» است و توسط ۹ گوينده صاحب‌نام عرصه گويندگی و دوبلاژ روايت می‌شود، دو فصل «ياران» و «اسارت» وجود دارد كه در آن اشاره مستقيم به حضور كودكان و نوجوانان همراه قافله كربلا از سوی گويندگان می‌شود.

قصه كودكانی مانند حضرت رقيه(س) كه در واقعه كربلا ۳ ساله بوده است و امام محمدباقر(ع) كه در واقعه كربلا كودكی ۵ ساله بوده‌اند كه البته اين روايت در فصل مربوط به اسارت اهل‌بيت بعد از واقعه عاشورا نيز امتداد می‌يابد.

همچنين در فصل شهادت اين كتاب صوتی نيز حكايتی از شهادت كودكان و نوجوانانی مانند عبدالله‌‌بن حسن‌المجتبی(ع) و قاسم‌بن‌الحسن(ع) و همچنين شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) طفل شش ماهه امام حسين(ع) نيز روايت شده است كه شنيدن آن برای مخاطبان كودك‌ و نوجوان خالی از لطف نيست.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما