تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۴۵
۰
کد مطلب : ۵۲۳۸
كارگردان هندي:

بزرگ‌ترين سينماگران هندوستان، مسلمان هستند

بزرگ‌ترين سينماگران هندوستان، مسلمان هستند
به گزارش خيمه، سمرخان، كارگردان فيلم هندي «شائوريا» که در جشنواره فيلم فجر اکران شده است، درباره ايده اوليه فيلم‌اش توضيح داد: «ايده و ساخت فيلم مدت‌ها همراهم بود، از زماني كه حادثه 11 سپتامبر رخ داد و مسائل تروريستي حادث شد و اينكه راجع به مسلمان بودن يك هندي پرسيده مي‌شود، برايم سخت بود و سعي كردم با ساخت اين فيلم حرفم را بزنم.»

اين كارگردان سينماي هند در خصوص فعاليت مسلمانان در سينماي هند گفت: «"شاهرخان" يك مسلمان است، "سلمان خان"، "اميرخان" و "سيف‌علي خان" نيز مسلمان هستند. سينماي هند با مسلمانان هيچ‌گونه مشكلي ندارد و البته در هر جامعه‌اي وظيفه ماست كه تعبير غلطي كه از مسلمانان در دنيا هست را از ميان ببريم و چهره راستين اسلام را به جهانيان بشناسانيم و نشان دهيم هندوها و مسلمانان با يكديگر مشكلي ندارند.»

او تصريح كرد: «تغيير سيماي مسلمانان كار ما است. همانگونه كه چهره‌اي كه از ايران به نمايش در مي‌آيد با آن چيزي كه اينجا شاهد بوديم، متفاوت است و زنان و مردم از آزادي‌هاي بسياري بهره‌مند هستند. »

وي افزود: «چهره‌اي كه از اسلام هست، متاسفانه مربوط به طالبان است و فكر مي‌كنند اسلام همين است و چهره‌اي كه از اسلام معرفي مي‌شود مناسب نيست و بايد تلاش كنيم چهره واقعي اسلام را به دنيا نشان دهيم. »
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما