تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۵۴
۰
کد مطلب : ۵۸۵۱

نتايج نظرسنجي «گالوپ» از مسلمانان آمريکا

نتايج نظرسنجي «گالوپ» از مسلمانان آمريکا
به گزارش خيمه، بر اساس اين نظرسنجي تنها کشورهايي که مسلمانان آن خود را بسيار پيشرفته و موفق مي‌دانند، مسلمانان عربستان و آلمان هستند.

همچنين بعد از نظرسنجي مشخص شده ‌است که ميزان شادي و نشاط و موفقيت مسلمانان آمريکا بسيار کمتر از يهوديان، پروتستان‌ها و کاتوليک‌هاي آمريکاست.

محققان مؤسسه گالوپ مي‌گويند که علت اين ناکامي، تشکيل شدن بخشي از مسلمانان، از اولين نسل آفريقايي‌هاي مهاجر است که نسبت به ساير شهروندان از سطح درآمد، شغل، تحصيلات و رفاه پايين‌تري برخوردارند.

البته بايد گفت که مسلمانان آمريکا، گروه همگني نيستند؛ بررسيها نشان داده است که مسلمانان آسيايي - آمريکايي(که عمدتا مهاجرين کشورهاي هند و پاکستان هستند) از سطح تحصيلات و درآمد بالاتري نسبت به ساير گروههاي مسلمانان برخوردار هستند.

گاهي حتي شاخص زندگي آنها از سطح زندگي ساير شهروندان آمريکايي(به استثناي يهوديان) هم بيشتر است.

داليا مجاهد، مدير اجرايي و مدير تحليل نظرسنجي‌هاي مؤسسه گالوپ مي‌گويد: «ما علت اين تفاوت فاحش مسلمانان آمريکا را کشف کرديم؛ آنها از نظر تنوع نژادي، سياسي و اقتصادي در رتبه نخست گروههاي آمريکايي هستند. آنها تنها جامعه ديني هستند که هيچ نژادي در آنها در اکثريت نيستند.»

در اين نظرسنجي مشخص شده‌است که زنان مسلمان آمريکايي بيشتر از مردان به مسجد مي‌روند؛ درحالي که اين نسبت در کشورهاي اسلامي به عکس است.

همجنين تحصيلات زنان مسلمان از زنان ساير اديان(به استثناي يهوديان) در سطح بالاتري قرار دارد؛ در اين نظرسنجي که جامعه آماري آن از جنس، نژاد و گروه‌هاي شغلي و تحصيلي متفاوتي تشکيل شده ‌بود، مشخص شد که مسلمانان آمريکا در کل از مسلمانان اروپا پرتلاش‌تر و موفق‌تر هستند.

درصد حضور دين در زندگي مسلمان آمريکا 80 درصد است که تنها کاتوليک‌ها با 85 درصد از آنها متدين‌ترند؛ ولي ساير شهروندان با 65 درصد، ميزان کمتري از حضور دين در زندگي خود را احساس مي‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما