تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۲
۰
کد مطلب : ۳۴۹۰۱

بسیج ظرفیت‌های ۳۵ هیأت مذهبی برای کمک به سیل‌زدگان مازندران

بسیج ظرفیت‌های ۳۵ هیأت مذهبی برای کمک به سیل‌زدگان مازندران
یوسف بارانی، فرمانده قرارگاه جهادی سلمان با اشاره به اینکه قرارگاه مردمی و جهادی سلمان با محوریت خادمان هیأت قمر بنی‌هاشم(ع) متشکل در طول سال برای ارائه خدمات اجتماعی به مردم نیازمند فعال است، اظهار کرد: با وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور ۳۵ هیأت‌های مذهبی فعال مازندران و جمعی از نیروهای مردمی به مجموعه این قرارگاه اضافه شدند.
وی با بیان اینکه نیروهای قرارگاه سلمان کمک به سیل‌زدگان را از ۲۸ اسفندماه دنبال کرده‌اند، افزود: در برخی از روزها با افزایش تجهیزات و امکانات موجود میانگین نیروها به بیش از ۶۰ نفر نیز هم رسیده است.
مسئول شورای هیأت‌های مذهبی ساری خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی در مرحله نخست اقدامات اجرایی برای خروج سیل را انجام داده و بعدازآن عملیات لایروبی، لج کشی و تمیز سازی خانه‌ها را دنبال کرده‌اند تا بتوانند به‌زودی بازسازی را آغاز کنند، هرچند تاکنون در آق‌قلا مرحله خروج آب به پایان نرسیده است.
وی به خالی شدن شهرستان سیمرغ از آب اشاره کرد و گفت: عملیات لجن‌کشی و تمیز سازی خانه‌ها در روستاهای مختلف این شهرستان در حال دنبال شدن است؛ اکنون نیروی انسانی قابل‌توجهی در اختیارداریم اما تجهیزات و امکانات بیشتری موردنیاز است و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های ملی و استان‌های دیگر این تجهیزات را تأمین کرده و از نیروی انسانی موجود استفاده مطلوب را داشته باشیم.
بارانی از فعالیت جهادگران قرارگاه سلمان در روستاهای اسفندان، حمیدآباد و آبمال یادکرد و گفت: با مشارکت کمیته امداد و بسیج سازندگی ساخت دو منزل جدید برای مددجویان کمیته امداد که منازل آن‌ها به‌صورت کامل تخریب‌شده است، دنبال خواهد شد.
فرمانده قرارگاه جهادی سلمان با اشاره به فعالیت دفتر مرکزی این قرارگاه در حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) در ساری عنوان کرد: چادرهایی در چهار میدان اصلی ساعت، شهدا، امام حسین(ع) و فرح‌آباد ساری نصب می‌شود تا بتوانیم اولویت‌های موردنیاز سیل‌زدگان را تأمین کنیم.
وی یادآور شد: نیروهای هیأتی و انقلابی تا آخر در کنار مردم هستند و قول می‌دهند همان‌طور که در ایام عید و سال‌تحویل نیروهای شادی خود را با مردم به اشتراک گذاشتند همچنان نیز به دنبال رفع مشکلات آن‌ها باشند.
مدیر هیأت قمر بنی‌هاشم(ع) ادامه داد: هرچند برخی از مسئولان تاکنون برای کمک به سیل‌زدگان پای‌کار آمده‌اند اما تلاش می‌کنیم تا زمینه استفاده از ظرفیت‌های مختلف استانی و ملی را رقم بزنیم.
بارانی در پایان خاطرنشان کرد: در هر برهه‌ای که مشکلی برای استانی در این کشور رخ‌داده است مردم پای‌کار بوده‌اند اما اکنون هراستانی به میزان خود درگیر مشکلات ناشی از سیل است لذا از استان‌هایی که دچار مشکل نیستند و همچنین مردم مازندران انتظار داریم که به شهرهای سیل‌زده شمالی نگاهی ویژه داشته باشند چراکه در برخی از شهرها شاهد تخریب‌های ۱۰۰ درصدی منازل و از بین رفتن مزارع و دام‌ها هستیم.
 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما