تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸
۰
کد مطلب : ۳۳۴۳۸
رئیس رسانه ملی در آیین افتتاح شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان

هیئت ها و عزاداری ها برای مبارزه با ظلم است

هیئت ها و عزاداری ها برای مبارزه با ظلم است
رئیس رسانه ملی در آیین افتتاح شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) گفت: افزایش نرخ ارز نوعی حرکت داعشی در اقتصاد ایران است و از دولت می‌خواهیم همانگونه که داعش را در عراق و سوریه سرکوب کردیم،در جنگ اقتصادی هم دست داعشی های اقتصادی را کوتاه کند و آرامش را به اقتصاد کشور بازگرداند.
 
 دکتر علی عسکری با بیان اینکه هر سال با نزدیکی ایام محرم انرژی جدیدی به جامعه ما تزریق می‌شود خاطرنشان کرد: شور حسینی و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) حال عجیبی را در میان مردم رقم می زند و همین حس مبدا انقلاب های فراوانی شده است که قله آنها انقلاب اسلامی ایران است.

دکتر علی عسکری عزای امام حسین (ع) را راز هویت و نهضت ملی ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: وقتی از امام حسین علیه السلام و نهضت حسینی سخن می گوییم از یک نهضت شیعی حرف نمی زنیم بلکه این یک نهضت الهی است که تحولات فراوانی را در پی داشته است و مردمان و کشورهای بسیاری از آن الگو گرفته و می‌گیرند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه همه مداحان و هیئت های ما باید انقلابی باشند و روایت انقلاب اسلامی را داشته باشند افزود: همه این هیئت ها و عزاداری ها برای این است که خط و نهضت حسینی که پایه آن مبارزه با ظلم است فراموش نشود و ما باید به آن به صورت ویژه توجه کنیم.

او تصریح کرد: بر همین مبنا بسیار خوب است که در مداحی های امسال درباره انقلابی گری و انقلابی ماندن صحبت شود و چهره های انقلابی و خادم انقلاب به مردم معرفی شوند.

دکتر علی عسکری هیئت های مذهبی و حسینی را فرزند زمانه خود دانست و گفت: هیئت های حسینی به وجود آمدند تا انقلابی‌گری اباعبدالله (ع) فراموش نشود و دفاع از حریم ولایت از ذهن ما پاک نگردد.

رئیس سازمان صدا و سیما تقویت رابطه امام و امت را از اولویت‌های هیات های حسینی عنوان کرد و گفت: عزاداری‌های ما باید وحدت آفرین باشد و همه قومیت‌ها و اقوام با روش ها و لهجه های گوناگون عزاداری در مسیر منافع ملی و وحدت ملی حرکت کنند.

او به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان ایران با سایر کشورهای اسلامی به ویژه کشورهایی که مردمانش محب اهل بیت علیه السلام هستند اشاره کرد و گفت: پس از شکست دشمن در به وجود آوردن داعش آنها به دنبال ایجاد جنگ اقتصادی در کشور و ایجاد ناامنی اقتصادی و در پی آن بحران اجتماعی هستند.
دکتر علی عسکری بحران ارزی به وجود آمده در کشور را نوعی حرکت داعشی در عرصه اقتصاد دانست و تأکید کرد: ما از دولت محترم می خواهیم همانطور که در مبارزه با داعش در منطقه همراهی کرد با داعش اقتصادی هم حسینی وار برخورد کند و دست آنها را از عرصه اقتصادی کوتاه کند و آرامش را به مردم بازگرداند.

او افزود: اینکه هر روز عده‌ای با خباثت هزار تومان ، دو هزار تومان به مبلغ دلار بیافزایند و تلاطم اقتصادی به وجود آورند قطعاً داعشی زمان هستند و باید با آنها به شدت برخورد کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی ابراز امیدواری کرد که شاهد اثرگذاری مثبت این همایش بین‌المللی بر فضای فرهنگی کشور باشیم..
 
مرجع : جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما