تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۵۷
۱
کد مطلب : ۳۳۳۷

آيت‌الله وحيد خراسانی: پيروان چهار مذهب مالکي، شافعي، حنبلي و حنفي مشرکند

آيت‌الله وحيد خراسانی: پيروان چهار مذهب مالکي، شافعي، حنبلي و حنفي مشرکند
به گزارش خيمه، هتاکي‌هاي پياپي علماي اهل تسنن به شيعيان و حمايت دولت‌هاي عربي، به ويژه کشورهاي حامي سلفي‌ها از اين اظهارات، خشم مراجع تقليد شيعه را برانگيخت.

 اين هجمه‌ها که از چند ماه پيش سير صعودي به خود گرفته و حتي برخي از علماي به ظاهر منطقي و متعادل را نيز به تهاجم عليه شيعه واداشته، با واکنش‌هاي تندي روبه‌رو شده است؛ از جمله اين واكنش‌ها، نامه آيت‌الله سبحاني به قرضاوي درباره اظهارات وي و اتهاماتي که بر تشيع وارد کرده بود، است.

از سوي ديگر، برخي علما نيز که از حربه سکوت و تعامل منطقي نتيجه‌اي نگرفته‌اند، اظهار داشته‌اند که قرضاوي بايد خلع لباس شده و جامعه علماي مسلمين بايد با چنين تفکراتي مقابله کند.

 در تازه‌ترين اظهارات و موضع‌گيري‌ها، آيت‌الله وحيد خراساني، از مراجع معظم تقليد صبح ديروز در سخناني در درس خود شديد از شيخ‌الازهر مصر و مفتي اهل سنت عربستان انتقاد کرده و آنها را به دليل موضع‌گيري‌هاي اخيرشان نسبت به مذهب تشيع، مورد عتاب و سرزنش قرار دادند.

آيت‌الله وحيد خراساني با استناد به روايتي از مالک بن انس، از پيشوايان اهل سنت، اعلام کرد: بنا بر اين روايت، رهبران، علما و پيروان چهار مذهب مالکي، شافعي، حنبلي و حنفي مشرکند.

اين در حالي است که اين مرجع تقليد شيعه در بخش ديگري از سخنانشان، خطاب به علماي تفرقه‌افکن اهل تسنن گفته‌اند: «شماها که سال‌هاست به مذهب جعفري و رئيس آن حمله مي کنيد و ظلم مي‌نماييد، اگر توانايي داريد به اينجا بياييد و بحث کنيد تا حقانيت يکي از دو مذهب، روشن شود.»
مرجع : تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما