تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۳۸
۱
۰
کد مطلب : ۱۷۷

حکم بازداشت قرضاوی صادر شد

حکم بازداشت قرضاوی صادر شد
به گزارش خيمه، گروهی از فعالان و وکيلان شيعه کيفرخواستی عليه يوسف القرضاوی، رئيس اتحاديه جهانی علمای مسلمان به دادگاه قانونی دوحه، پايتخت قطر ارايه کردند.

آنها اعلام کردند که قرضاوی شعله های فتنه ميان سني‌ها و شيعيان را برانگيخته است.

اين گروه از فعالان و وکيلان حقوقی به رياست امين طاهر بديوی از عربستان اين کيفرخواست را به دادگاه قطر ارائه کردند که طی آن خواستار مجازات قرضاوی، لغو تابعيت قطری و اخراج او از قطر شدند.

در حالی که دادگاه از شيخ يوسف القرضاوی به علت سن زياد او ( 81 سال) عذرخواهی کرد، حکم بازداشت او را نيز صادر کرد.

اين گروه نامه ای نيز به شيخ حمد آل ثانی، امير قطر ارسال و اعتراض خود را به شیخ یوسف القرضاوی اعلام کردند
که او از روی تعمد ميان مسلمانان فتنه انگیزی می کند، چهره نادرستی از اسلام ارائه می دهد و به مسلمانان و مذاهب آنها تعرض می کند؛ از این رو خواستار طرد قرضاوی و باطل کردن تابعیت او شدند.

سخنان یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از سوی مراجع شیعیان جهان انتقادهای وسیعی در بر داشت که شیخ محمد حسین فضل الله از مراجع تقلید شیعیان لبنان و آیت الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع بین المللی تقریب مذاهب اسلامی از طلیعه داران این انتقادها بوده اند.

القرضاوی طی گفت‌وگو با روزنامه مصری «المصری اليوم» شيعيان را بدعت‌گر ناميد و مدعی تلاش آنها برای گسترش تشيع در بين اهل تسنن با توسل به منابع مالی و نيروهای تبليغی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

با سلام؛
در وبلاگ "استاذنا" در 7 مرحله جواب‌های مستدلی از کتب اهل سنّت به سخنان اخیر آقای دکتر یوسف القرضاوی داده شده است. لطفا به آن سری بزنید.
www.ostazona.blogfa.com