تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۷۲۰۸

آئین تشت‌گذاری اردبیل به کنگره بزرگ عزاداری تبدیل می‌شود

آئین تشت‌گذاری اردبیل به کنگره بزرگ عزاداری تبدیل می‌شود
حجت الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های تشت گذاری اردبیل در بین مداحان و روسای مساجد محلات ششگانه اردبیل افزود: اردبیل در برگزاری این آئین قدمت بسیار زیادی داشته و امروز با شکوه خاصی آن را برگزار می کند.

وی با بیان اینکه روز تشت گذاری اردبیل از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است، تاکید کرد که در سال های اخیر این آئین با فراگیری و استقبال گسترده ای مواجه بوده و در حال تبدیل به کنگره بزرگ ملی در آئین های عزاداری کشور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر لزوم برگزاری منظم و منسجم آن بویژه در مسجد جامع اردبیل یادآور شد: با وجود اینکه این آئین در تمام مساجد شهرها و روستاهای استان برگزار می شود، اما از همان ابتدا مسجد جامع اردبیل میزبان اصلی این برنامه بوده و به میعادگاهی برای هزاران عزادار حسینی تبدیل شده است.

وی با اشاره به حضور دستجات اصلی محلات ششگانه اردبیل در روز تشت گذاری در مسجد جامع اردبیل ادامه داد: در گذشته این مراسم ابعاد کوچکی داشته اما امروز تمام دستگاه های اجرایی را درگیر کرده و هر سال با هماهنگی بیشتر این آئین با شکوه عالی برگزار می شود.

ستوده میزبانی مسجد جامع اردبیل، ساماندهی عزاداران، محتوای شعر مادحان و نظم بخشی به محلات در برگزاری این آئین را از موضوعات مهم در برگزاری پرشکوه آن برشمرد و متذکر شد: امنیت برگزاری این مراسم نیز از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما