تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۲۳۵۰

عزاداری امام حسین(ع) همچنان مردمی است

عزاداری امام حسین(ع) همچنان مردمی است
حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال که همیشه بر مردمی بودن مراسم عزاداری اباعبدالله تصریح شده و عنوان می‌شود این برنامه‌ها نباید به برنامه‌های دولتی تبدیل شوند، آیا شهرداری تهران در اقدامات فرهنگی خود این مسئله را در نظر گرفته است؟ گفت: شهرداری تهران خود را مقید می‌داند کارهایی را که مردم انجام نمی‌دهند را انجام دهد و فقط زیرساخت‌ها را فراهم کند.

وی ادامه داد: مثلاً در برنامه‌های میدان امام حسین(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی حدوداً ۴۸ ساعت برنامه تحت عنوان چهارپایه‌خوانی اجرا شد که فقط ما میکروفن در اختیار مردم قرار دادیم و مردم خود به مداحی و عزاداری پرداختند. البته به جز یک ساعت سخنرانی رسمی که از صدا و سیما پخش می‌شد و مسئولیت برپایی آن بر عهده ما بود.

امرودی اظهار کرد: سیاست شهرداری این است که کارهایی که مردم در عزاداری‌ها انجام نمی‌دهند را انجام دهد. شهرداری نهادی اجتماعی است که از توان مردم استفاده می‌کند نه اینکه خود کارها را بر عهده بگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که پتانسیل فرهنگی عزاداری امام حسین(ع) در سراسر کشور در استان تهران جمع شده است، از این پتانسیل گسترده فرهنگی چگونه استفاده می‌شود، گفت: شهرداری تهران به صورت مقطعی نمایشگاه‌های بزرگ اقوام را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: هفته‌های فرهنگی استان‌ها نیز به صورت مکرر برپا می‌شود. مثلاً ماه گذشته هفته فرهنگی استان لرستان تشکیل شد. همچنین در شوراهای مختلف فرهنگی سعی می‌شود از استان‌های مختلف مشورت بگیریم چرا که تهران محل حضور پازلی از استان‌های مختلف است و ما سعی می‌کنیم از این موقعیت بهره ببریم.

حجت‌الاسلام امرودی تصریح کرد: فرهنگ استان‌های ما بسیار به هم نزدیک است و هر کدام در مراسم عزا و جشن برنامه‌های دیدنی مبتنی بر اصول اسلامی دارند که می‌توان آنها را در تهران معرفی کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما