تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۷۰۰۷
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز:

ساخت ضریح حبیب‌ابن مظاهر با کمک‌های مالی مردم انجام شد

ساخت ضریح حبیب‌ابن مظاهر با کمک‌های مالی مردم انجام شد
حجت‌الاسلام سید نورالله حسینی متولی در مصاحبه مطبوعاتی که ظهر شنبه درباره رونمایی از ضریح حبیب‌بن مظاهر برگزار شد، افزود: استان البرز مسئولیت ساخت این ضریح را برعهده گرفته و وظیفه ساخت آن از سوی ستاد مرکزی به البرز واگذار شده است.

وی ادامه داد: رونمایی از این ضریح روز سه شنبه ۷ مهرماه در مصلی نماز جمعه کرج برگزار می‌شود ضمن اینکه ساخت آن باید سال گذشته به اتمام می‌رسید، اما به دلیل برخی مسائل، ساخت آن به طول انجامید.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز اظهار کرد: مشارکت مردم، هنرمندان و صنعت‌گران در ساخت این ضریح بسیار قابل توجه بوده که این امر شایان تقدیر است.

حسینی متولی افزود: مراحل ساخت سازه چوبی ضریح به سبب درخواست ستاد مهرشهر کرج در یکی از مساجد این منطقه آغاز شد و ساخت آن بعد از ۹ ماه به اتمام رسید.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز ادامه داد: آب و هوای این منطقه برای انجام اقدامات طلاکاری و نقره‌کاری مناسب نبود و به همین دلیل، کارگاه ساخت باید به مکان دیگری منتقل می‌شد که این امر دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا بنا شد ساخت کتابخانه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف در زیربنای ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر به استان البرز واگذار شود.

حسینی متولی در پایان یادآور شد: استان البرز می‌تواند در صورت امکان به ازای هر متر ۳ میلیون تومان برای احداث این کتابخانه کمک کند و مذاکرات لازم انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز حادثه منا و کشته شدن حجاج در روز عید قربان را محکوم کرد. سید حسن حسینی در ادامه گفت: استان البرز در بخش توسعه حرم علوی، رواق حضرت زهرا (س) در زیربنای ۲۲۸ هزار متر و رواق حضرت ابوطالب (ع) در مساحت ۵ هزار متر مشارکت خوبی داشته است.

اعتبارات ساخت ضریح حبیب ابن مظاهر از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است

به گفته حسینی استان البرز در بحث آب‌رسانی به حرم مطهر علوی وارد عمل شد و در این بخش تامین آب حرم مشکلی وجود ندارد.

جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز افزود: کتیبه اطراف حرم حضرت مسلم (ع) به طول ۲۳۰ متر توسط استان البرز اجرا شده است.

وی بیان کرد: در ساخت ضریح حبیب‌بن مظاهر از چوب ساج که مدت زمان بیش از ۳۰۰ سال عمر دارد، استفاده شده است.

به گفته جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز برای ساخت این ضریح بیش از ۳۰۰ کیلوگرم مس استفاده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: در بدنه ضریح از ۸۱۰ کیلوگرم نقره طراحی شده استفاده شده است و ۱۰ گروه هنری، فنی و صنعتی برای ساخت این ضریح مبارک مشارکت کرده اند.

به گفته حسینی اعتبارات ساخت این ضریح از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

در پایان گفتنی است؛ مراسم رونمایی این ضریح در البرز با حضور مسئولان کشوری و استانی همچنین تولیت حرم امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما