تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
۰
کد مطلب : ۲۶۹۴۷

وداع بوشهری‌ها با ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل(ع)/ کمکی از دولت نگرفتیم

وداع بوشهری‌ها با ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل(ع)/ کمکی از دولت نگرفتیم
عبدالرضا مطاف سه‌شنبه شب در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: بیش از ۵۰ سال در عراق هیچ‌گونه فعالیت و تلاشی برای بازسازی مکان‌های مقدس و متبرکه صورت نگرفته است، در این راستا پس از فروپاشی رژیم صدام، به فرمایش مقام معظم رهبری اقداماتی از سوی ایران صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها در چند گام صورت گرفته است، افزود: گام‌ها به ترتیب غبار روبی، بازسازی و ساخت و توسعه بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر برای ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس انتخاب شد، گفت: ساخت ضریح مرداد۹۲ آغاز و پایان آن، ابتدای مهر سال جاری خواهد بود.

مطاف خاطرنشان کرد: این ضریح روز عید غذیر رو نمایی و ۱۳مهر مراسم وداع با ضریح در شهر بوشهر و بعد در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این ضریح از چوب ساج، یک تن نقره و طلای ۲۴عیار ساخته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: هزینه تکمیل این ضریح بیش از ۳ میلیارد بوده است که تا کنون، ۱۲کیلو طلا و یک میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال توسط مردم با ایمان بوشهری کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کمک‌های جذب شده کمک‌های مردمی بوده است، اظهار کرد: تنها در پشتیبانی و حفاظت از ضریح از کمک‌های دولتی بهره‌مند شده‌ایم.

مطاف از اعزام اکیپ‌های مختلف بازسازی بوشهری به عراق خبر داد و گفت: اکنون بیش از ۵۰۰ نفر در استان برای اعزام به‌عنوان نیروهای حرفه‌ای بنا، برق‌کار و جوشکار ثبت نام کرده‌اند که در ماه‌های اخیر اکیپی اعزام می‌شوند.

وی از پروژه جدید ساخت نیم ضریح سالار شهیدان و حضرت قاسم خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه جدید بعد از خروج ضریح خیمه گاه و در دهه اول محرم وارد استان می‌شود.

رئیس بازسازی عتبات عالیات در استان بوشهر با دعوت از صاحب ماشین‌های سنگین برای کمک‌رسانی به برگزاری راهپیمایی اربعین در خاک عراق، گفت: برای جابجایی مسافران، مواد غذایی و لوازم مورد نیاز زایران به کمک این افراد نیاز است.

وی بیان کرد: ستاد اربعین برای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش عظیم در استان بوشهر تشکیل خواهد شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما