تاریخ انتشار
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
۰
کد مطلب : ۲۶۹۷۹

مداحان از تحریفات واقعه کربلا جلوگیری کنند

مداحان از تحریفات واقعه کربلا جلوگیری کنند
حجت‌الاسلام قاسمعلی مجیدی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشمر دوم مهرماه در نخستین همایش استانی پیرغلامان، مداحان و شاعران آئینی خراسان رضوی با عنوان پیرغلامان آفتاب که در محل هیئت حیدری کاشمر برگزار شد، گفت: این اولین همایش پیرغلامان حسینی، پیشکسوتان و شاعران آئینی استان خراسان رضوی در سال جاری است که در کاشمر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش مداحانی از شهرهای چناران، تربت‌حیدریه، زاوه، گناباد بجستان، نیشابور، مشهد، فیروزه، بردسکن، سبزوار و جوین حضور دارند، به تقدیر از فعالیت‌های کانون مداحان در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد پرداخت و عنوان کرد: همان‌گونه که در دهه محرم مداحان برنامه‌های بسیار خوبی دارند، باید در دهه ولایت و غدیر هم به اجرای برنامه‌های شاد بپردازند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشمر با تأکید بر اینکه در شادی اهل بیت(ع) باید برنامه‌های شاد اجرا کرد، بیان کرد: وظیفه همه مداحان این است که برای شناساندن اهمیت عید غدیر و دهه ولایت به جوانان با اشعار و مطالب خود تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه باید به اقتضای زمان مضمون شعرهایی که در مداحی‌ها استفاده می‌شود سبب افزایش معرفت شود، گفت: لازم است مداحان و سخنرانان در ماه محرم استحکام بخشی عقاید مردم، مبارزه با شبهات دینی و تهذیب را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام مجیدی با تأکید بر اینکه مداحان از بیان احکام به ویژه احکام عزاداری نباید غافل شوند، قیام امام حسین(ع)را بنیانگذاری یک ظرفیت جهانی علیه ظلم و انحراف عنوان کرد و افزود: مداحان از تحریفات واقعه کربلا باید جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مداحان اهل بیت(ع) در تمامی هیئت‌های مذهبی حضور دارند به همین جهت اگر نتوانند به خوبی از ظرفیت جوانان در این محافل استفاده کنیم ضرر کرده‌ایم، افزود: تمام تلاش خود را برای کشاندن جوانان به مساجد باید به کار برد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشمر با بیان اینکه مراسم امروز به جهت تجلیل از کسانی است که برای جوانان ما الگو هستند، بیان کرد: مداحان شهرستان کاشمر توانسته‌اند برنامه‌های خوبی در مناسبت‌های مختلف طی سال برگزار کرده و ائمه اطهار(ع) را به نسل جوان معرفی کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما