تاریخ انتشار
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۶۹۷۸

تحصیل ۱۲۰ دانشجو در کانون مداحان شهرستان کاشمر

تحصیل ۱۲۰ دانشجو در کانون مداحان شهرستان کاشمر
محمدحسین داوری، رئیس کانون مداحان کاشمر در نخستین همایش استانی پیرغلامان، مداحان و شاعران آئینی خراسان رضوی که دوم مهرماه با عنوان پیرغلامان آفتاب در محل هیئت حیدری کاشمر برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را در واقع تجلیل و ارج نهادن به مقام پیشکسوتان و پیرغلامان و شعرای آئینی در خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این محفل فرصت مغتمنی برای آمادگی مداحان اهل بیت(ع) در آستانه ورود به ماه محرم باشد.

داوری با تأکید بر اینکه محرم در حقیقت ماه پیروزی خون بر شمشیر و سربلندی اباعبدالله الحسین(ع) از امتحان بزرگ الهی است، یادآور شد: در این راستا مداحان و شاعران اهل‌بیت همواره کوشیده‌اند تا قیام امام حسین(ع) برای زنده‌نگه داشتن اسلام را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کنند.

وی با اشاره به فعال‌ شدن کانون مداحان کاشمر و برگزاری سومین دوره انتخابات این کانون در شهرستان ابراز کرد: تلاش می‌کنیم با شناسایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در شهرستان و صدور کارت شناسایی برای آنها، از فعالیت افراد غیر در این حوزه جلوگیری کنیم.

رئیس کانون مداحان کاشمر تصریح کرد: مردم مؤمن دومین شهر زیارتی خراسان رضوی همواره در برگزاری محافل عزادارای و میلاد اهل‌بیت(ع) پیشتاز هستند بنابراین ظرفیت خوب و مناسبی برای رشد و ارتقای جایگاه مداحی نیز به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مرکز آموزشی منادیان عترت کاشمر که زیر نظر کانون مداحان فعالیت می‌کند، گفت: آموزشگاه منادیان عترت از یک سال و نیم سال گذشته با ارائه ۷۶ واحد درسی در شش ترم و در قالب ۱۴ عنوان زیر نظر کانون مداحان شهرستان و با حضور اساتید مجرب و دارای مدارک علمی بالا فوق لیسان و دکترا مشغول به کار شد.

داوری با بیان اینکه هم اکنون این کانون در سه قسمت برادارن از ۱۰ تا ۱۶ سال، بالای ۱۶ سال و خواهران مشغول به کار است، اظهار کرد: هم اکنون در آموزشگاه منادیان عترت ۱۲۰ دانشجو در حال تحصیل هستند، ضمن اینکه در حال حاضر در شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد ۱۷۰ مداح به طور رسمی فعالیت می‌کنند و پیش بینی می‌شود ۲۰۰ مداح دیگر در شهرستان فاقد کارت شناسایی باشند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما