تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۶۴۳۴

تشکلی ذیل بسیج مداحان جهت رسیدگی به آسیب‌های مداحی تشکیل شود

تشکلی ذیل بسیج مداحان جهت رسیدگی به آسیب‌های مداحی تشکیل شود
محمد عدومی، عضو شورای مرکزی کانون مداحان شیراز اول شهریور در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در شیراز برگزار شد، گفت به یاری خدا بناست تا در این اجلاسیه عزاداری سنتی شیراز ثبت ملی شود.

وی با بیان اینکه این کانون چند ماهی است که به ریاست کاظم محمدی، جلساتی را برگزار کرده است، گفت: در این راستا در سال همدلی و همزبانی نشست صمیمی با حضور مداحان و شاعران آئینی شیراز به‌منظور آسیب‌شناسی مداحی‌ها که دغدغه همه دلسوزان اهل بیت(ع) است، برگزار کرده است.

عدومی از تهیه جزوه‌ای از شعرهای آئینی جهت ماه محرم و صفر در سال جاری خبر داد و گفت: درخواستی که در اینجا مطرح می‌شود برای برخورد با مداحی که اشعاری وهن‌آمیز را بیان می‌کند، قدرت اجرایی وجود داشته باشد؛ ما در این گونه موارد به مداح خاطی تذکر می‌دهیم اما اگر آن مداح قبول نکرد و کا رخود را ادامه داد باید مرجعی باشد که با چنین شخصی برخورد قانونی کند.

وی ادامه داد: تاکنون چنین برنامه‌ای وجود نداشته است اما امیدواریم در بسیج مداحان تشکلی جهت این موضوع تشکیل شود تا بتوانیم به کمک سایر عزیزان رسالت کانون مداحان را به درستی انجام دهیم.

عدومی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است که در برگزاری اجلاسیه پیرغلامان، تشکر و یادی از پیرغلامان شهید یا در قید حیات استان فارس صورت گیرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما