تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۶۴۳۳
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

نتیجه برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی، زدودن خرافات از مداحی‌ها باشد

نتیجه برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی، زدودن خرافات از مداحی‌ها باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز شب گذشته، اول شهریور در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در شیراز برگزار شد، گفت: فلسفه برگزاری همایش پیرغلامان امام حسین(ع)، زدودن خرافات از مداحی‌ها و عزاداری‌هاست.
وی افزود: متأسفانه از بعد از انقلاب دستانی در کار بوده که خرافات را در مداحی‌ها و عزاداری‌های امام حسین(ع) رسوخ دهند و این کاری است که قبل از انقلاب شروع شده بود و بعد از انقلاب شکل منسجم‌تری پیدا کرد و اشعار بی‌جا و گفته‌های ناصواب و انتساب‌هایی به اهل بیت(ع) از جمله این اقدامات بود.
طاهری ادامه داد: برخی از نوع سینه‌زنی‌هایی که در کشور مد کردند و رسم شد که متأسفانه نتیجه آن هم به جاهای باریک کشاندند به عنوان مثل زنجیرزدن‌ها تیغ‌دار و قمه‌زدنها، همه این‌ها با برنامه‌ریزی دقیق شروع شده است در حالی که اگر به پیرغلامان امام حسین(ع) قبل از انقلاب توجه کنیم،‌ مشاهده خواهیم کرد غالباً افرادی صاحب ذوق بودند که خود اشعاری را در مدح امام حسین(ع) و از روی اخلاص می‌گفتند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) تأکید کرد: به نظر می‌رسد اجلاسیه پیرغلامان حسینی این معنا را پررنگ‌تر کند و اثر این اجلاسیه وسیله‌ای برای ریشه‌کن کردن برخی از مداحی‌ها خرافه گونه‌ای باشد که در داخل استان فارس هم متأسفانه وجود دارد.
وی، مداحی‌ها خرافی و وهن‌آمیز را پیرایه‌های ناصوابی دانست که به اسلام و عزاداری‌های امام حسین(ع) بسته‌اند و افزود: اسلام و عزاداری سیدالشهدا این مسائل نیست بلکه همین روش و رفتاری است که پیرغلامان امام حسین(ع) در گذشته و امروز دارند نه این چیزهایی که متأسفانه تحت عنوان مداحی به ساحت مداحان خوب ما اساعه ادب می‌کنند.
طاهری تأکید کرد: برخی از نوع عزاداری‌ها حقیقتاً اساعه ادب به ساحت مقدس اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) است و باید بر روی این قضایا حساس بود.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی برگزاری اجلاسیه پیرغلامان این است که آن پیرایه‌ها را پاک کنیم و جامعه به آن طرف سوق پیدا کند، ضمن اینکه این اجلاسیه باید آثار زیادی هم در جامعه داشته باشد و بر روی این قضیه هم کار شود یعنی برنامه‌ریزی برای این معنا شود و آن دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در چند سال پیش درباره نوع عزاداری‌ها داشتند به آن توجه بیشتری شود.
وی در پایان ابراز کرد: جامعه روحانیت شیراز بر اساس وظیفه‌ای که دارد، همیشه در خدمت جامعه و مردم بوده است و در این رابطه هم هر قدمی از طرف جامعه روحانیت شیراز بناست برداشته شود، اعلام آمادگی می‌شود ضمن اینکه آستان سیدعلاءالدین حسین(ع) هم برای هر برنامه‌ای که در این رابطه است آمادگی دارد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما