تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۶۳۹۵

محفل ادبی شعر با نام «ملکوت هشتم» در مشهد برگزار می‌شود

محفل ادبی شعر با نام «ملکوت هشتم» در مشهد برگزار می‌شود
علی ثابت‌نیا ظهر شنبه در نشست خبری «تشریح برنامه‌های دهه‌کرامت» كه در محل مکتب هنری رضوان برگزار شد، اظهار كرد: امسال بزرگترین محفل ادبی در صحن جامع رضوی حرم مطهر با عنوان «ملکوت هشتم» برگزار خواهد شد.

وی افزود: اختتامیه این شب شعر نیز دوم شهریور ماه جاری با حضور عبدالجبار کاکایی، سعید بیابانکی، فاضل نظری، شاه مردای، شفق، موید، احتشامی، علیرضا قزوه، سالاری، اکبرزاده، بختیاری، نیک و چندین شاعر برجسته کشور در محل تالار نور حرم رضوی برگزار می‌شود.

ثابت نیا یکی از رسالت‌های موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی را تولید آثار فاخر با بهره‌گیری از بهترین هنرمندان دانست و ابراز كرد: یكی از شاخصه های اصلی برنامه های امسال موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گسترش برگزاری شب‌های شعر ملکوت هشتم است كه در همین راستا این شب شعر در شهرهای مختلف کشور از جمله قم، تبریز، طبس، شیراز نیز برگزار خواهد شد.

وی از رونمایی مناجات منظوم فارسی با عنوان «نیایش نامه» نوشته سعید بیابانكی خبر داد و گفت: همچنین در مراسم شب پایانی شب شهر ملكوت هشتم از دو اثر موسیقی جدید "ماه شب افروز" و "قبله عاشقان" که توسط حسام‌الدین سراج در رثای امام مهربانی‌ها تهیه شده است نیز رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینكه تولیت آستان قدس توجه ویژه ای به مقوله شب شعر رضوی دارند، اضافه كرد: براساس مذاكرات انجام شده با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزاری شب شعر رضوی از سال آینده به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی واگذار خواهد شد.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در ارتباط با برنامه های دهه كرامت ابراز كرد: از جمله برنامه هایی كه در این دهه برگزار خواهد شد می توان به رونمایی از ۹ اثر پویا نمایی، ۷ اثر لالایی رضوی، برگزاری کارگاه تخصصی با عنوان «تصویر سازی انیمیشن» و برگزاری دو سالانه نیایش اشاره كرد.

وی با بیان اینكه کارگاه تخصصی تصویر سازی برای انیمیشن تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، عنوان کرد: برگزاری کارگاه تخصصی ابر و باد سازی در روزهای چهارم و پنجم شهریور ماه به شیوه ابر و باد‌‌سازی سنتی ایران در محل نگارخانه رضوان برگزار می‌شود که در حال حاضر ۷۰ نفر از علاقمندان به این هنر در این کارگاه ثبت نام کرده‌اند.

ثابت نیا از رونمایی نخستین رمان دو جلدی با عنوان «غریب قریب» به نویسندگی سعید بیابانکی خبر داد و اضافه كرد: این رمان با محوریت روند ساخت و ساز حرم رضوی از سال‌های ابتدایی حضور حضرت رضا (ع) تا زمان قاجار نوشته شده است كه روز سه شنبه در ‌تهران با حضور داریوش ارجمند از هنرمندان برجسته کشور رو‌نمایی خواهد شد.

وی در ادامه به رونمایی از انیمیشن سینمایی «در مسیر باران» اشاره كرد و گفت: مراحل تولید و ساخت این انیمیشن دو سال و نیم به طول انجامید كه در این مدت ۳۰۰ میلیون تومان‌ هزینه داشت، ‌ این انیمیشن از حیث کمی و کیفی از شاخص ترین تولیدات در این حوزه است.

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از آغاز مراحل نگارش فیلنامه انیمیشن «گوهرشاد» در سال جاری خبر داد و بیان كرد: همچنین انیمیشن‌های «میزبان خورشید» به مدت ۳۰ دقیقه و "سلام" به مدت سه دقیقه آماده رو نمایی است.

وی به اقدامات تدوین شده موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برای سال ۲۰۱۷ اشاره كرد و گفت: در این خصوص چند اثر بین المللی از جمله رونمایی قرآن بایسنقری و قرآن منسوب به دست خط حضرت علی(ع) در دستور كار قرار دارد كه تا پایان امسال رونمایی می‌شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما