تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۶۲۲۶

دهه كرامت بهترين فرصت برای اشاعه فرهنگ رضوی است

دهه كرامت بهترين فرصت برای اشاعه فرهنگ رضوی است
سید عباس دانایی صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشن های رضوی در دهه كرامت در شهرستان سمنان در محل فرمانداری، با بیان اینکه حضور خادمان رضوی در شهرستان بمناسبت دهه کرامت نشاط معنوی را دوچندان خواهد کرد، افزود: وجود مبارک امام رضا(ع) در ایران اسلامی منشا خیرات و برکات زیادی برای کشور عزیزمان در جهان اسلام است.

وی بیان داشت: جشن های زیر سایه خورشید در دهه کرامت که امسال متقارن با هفته دولت شده در چند سال اخیر در شهرهای مختلف ایران منجمله شهرستان سمنان شادی و نشاط معنوی بی بدیلی را ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان سمنان با تاکید بر ایجاد نشاط معنوی و استفاده از مناسبتهای ملی و مذهبی بر ایجاد امید بر جامعه گفت: امسال نیز در دهه کرامت با حضور خادمان رضوی شهرستان سمنان با برگزاری جشن های میلاد امام رضا(ع) برنامه های ویژه ای اجرا خواهد شد.

دانایی با تاکید بر اینکه دهه كرامت بهترين فرصت برای اشاعه فرهنگ رضوی است، افزود: این دهه که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت امام رضا (ع) ختم می شود به یک جریان فرهنگی دینی در کشور تبدیل شده است.

مسئول ستاد برگزاری دعای ندبه شهرستان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خدام بارگاه رضوي از ۳۰ مرداد ماه جاری وارد استان می شودند، گفت: در مدت حضور ایشان از سوم شهریور ماه در شهرهای سمنان، مهدیشهر و سرخه حضور خواهند داشت

حجت الاسلام عربی با اشاره به اجرای مراسم استقبال از میدان امام رضا(ع) تا امامزاده علی ابن جعفر (ع) و سپس از مسیر بازار بزرگ سمنان تا امامزاده یحیی (ع) و گلزار شهدا، گفت: در این مدت با برنامه ریزی بعمل آمده مراسم مولودي خواني و كرامت گویی خادمان و برگزاری جشن مردمی با حضور خدام و بازديد از خانواده شهدا و جانبازان و حضور در جشن هاي سطح شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مراسم استقبال موتوری از خدام امام رضا (ع) و سپس حضور در امامزاده علی ابن جعفر(ع) حرکت به سمت امامزاده یحیی (ع) از مسیر بازار بزرگ سمنان و گلباران گلزار شهدا و اجرای برنامه خواستار اهتمام دستگاه های اجرایی برای هرچه با شکوهتر این مراسم شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما