تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
۰
کد مطلب : ۲۶۳۸۰

دست همه کسانی که برای فرهنگ رضوی قلم می‌زنند را می‌فشاریم

دست همه کسانی که برای فرهنگ رضوی قلم می‌زنند را می‌فشاریم
آیین افتتاحیه مجمع جهانی خادمان رضوی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) صبح امروز (۳۱ مرداد) با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدجواد جعفری رئیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام ابراهیم زکزاکی مهمان ویژه نیجریه، آیت‌الله مرتضی جبل‌عاملی از خادمان برگزیده و جمع دیگری از خدام امام رضا(ع) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلام آغاز شد.

سیدجواد جعفری در آستانه سالروز میلاد امام رضا(ع) عنوان کرد: در گوشه گوشه کشور مراسم شادی برپا است. ۱۳ سال است که جشنواره امام رضا با این شرایط برگزار می‌شود. ترویج آموزه‌های رضوی یعنی ترویج آموزه‌های سخن و قلم که فرصت هر روز بهتر زندگی کردن را حق انسان می‌داند.

وی در ادامه افزود: فرهنگ رضوی مدارا را به مروت اعتلا می‌بخشد و فرهنگی جان‌افزا است. جشنواره امام رضا (ع) همه مردم و بشریت را در محور فرهنگ رضوی شاد و پرنشاط می‌کند و دست همه کسانی که در این مسیر قلم می‌زنند را می‌فشاریم.

وی با اشاره به برپایی جشنواره تکریم از چهره‌های سرشناس ملی و بین‌المللی به عنوان خادم رضوی عنوان کرد: این شخصیت‌ها خدمات برجسته‌ای در زمینه فرهنگ رضوی در کارنامه خود دارند. رسالت رساندن پیام امام رضا (ع) و تبیین سیمای حقیقی اسلام در شانه‌های ما و شما قرار دارد. به شکرانه این عنایت گرد هم آمدیم.

در ادامه این مراسم ابراهیمی ترکمان با قرائت حدیثی از امام رضا (ع) درباره حسن ظن به خداوند گفت: انسان باید مراقب باشد تا نسبت به یاد خدا غافل نشود. بخش بین‌الملل جشنواره از سال ۸۷ تا کنون فعال شده و ۲۱ نفر تا کنون در این بخش برگزیده شدند. اکنون جشن‌های بین‌المللی در ۷۹ کشور برگزار می‌شود.

ترکمان با تاکید بر نخستین مرتبه‌ای که بخش بین‌الملل در تهران جشنواره برگزار می‌کند،‌گفت: امیدواریم از این پس این سنت بدین ترتیب ادامه یابد و از میان کسانی که در جشنواره رضوی حضور دارند هر ساله دعوت به عمل بیاید.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما