تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۶۰۷۰

نمایشگاه عکس بارگاه حضرت علی(ع) در قزوین برپا شد

نمایشگاه عکس بارگاه حضرت علی(ع) در قزوین برپا شد
دومین دور از سفرهاى استانى نمایشگاه معنوى عکس محمدخوشرو از حرم امیرالمومنین(ع) با حضور جمعی از مدیران ارشد استانی، هنرمندان و اصحاب رسانه در نگارستان قرآن نبویه استان قزوین آغاز به كار کرد.

در این نمایشگاه عكس، ۲۶ تابلو كه از زوایاى كمتر دیده شده، زیبایى شناسى‌هاى هنرى به خصوص معمارى حرم مطهرحضرت على(ع) را بازتاب مى دهد تا ۱۴ مرداد ماه درمعرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

احمدی: زبان هنر بسیار تاثیرگذار است

مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم افتتاح این نمایشگاه درباره اهداف برگزاری نمایشگاه و فعالیت هنرمندان استان در این زمینه گفت: قزوین، دار المومنین است که این افتخار را باید قدردان باشیک و امروز مجموعه عکسی‌هایی بسیار ارزشمند از هنرمند ارزشی محمد خوشرو از بارگاه مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) به مدت ۵ روز به نمایش درآمده تا دل‌های تمامی عاشقان و آرزومندان آن بارگاه جلیل‌القدر را با دید و زبان هنری روانه نجف اشرف کند.

احمدی بیان کرد: زبان هنر بسیار تاثیرگذار است و می تواند در اعماق وجود همه انسانها رخنه کرده و آثار مفیدی بر جای گذارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه‌ فاخر گفت: تاکنون نمایشگاه‌های فاخری از آثار هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در استان برگزار شده اما این نمایشگاه برای ما ارزشی ماهوی و مضتعف دارد. چرا که ابعاد فردی، جایگاه معنوی و شخصیت برجسته این ابر مرد فوق بشری را در بارگاه ملکوتی ایشان، می‌توان به خوبی در این عکس‌ها دید و حس کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در خصوص حمایت از هنرمندان بیان کرد: حمایت ما در قالب برنامه محوری است و هر انجمنی که بتواند برنامه ارزشمند و فاخری ارائه دهد قطعا با حمایت‌های مالی در حد امکانات و معنوی با تمام ظرفیت‌ها روبرو خواهد شد.

احمدی یادآورشد: با توجه به کمبودهای اعتباری که در وزارتخانه و کشور وجود دارد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکنون هیچ کوتاهی در این زمینه نداشته و امسال را نیز به نام انجمن‌ها به ثبت رسانده، چرا که انجمن‌ها بازوان قدرتمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند لذا تصمیم داریم درحد توان انجمن‌ها را از نظر مالی شارژ کنیم.

گامی برای نمایشگاه‌های بعدی

اسدالله طاهرخانی عضو شورای فرهنگی استان قزوین نیز در باره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه به نسبت آنچه که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود بسیار پربار است و زحمات بسیاری برای آن کشیده شده است.

وی افزود: با همکاری شورای فرهنگی استان فضایی برای نمایشگاه اختصاص یافت که هم ابعاد تاریخی دارد و هم باعث می‌شود که بازدیدکنندگان بیش از پیش به عمق تاریخی عکس‌ها پی ببرند چون تصاویر بسیار هنرمندانه تهیه شده ضمن این که امیدواریم این نمایشگاه گامی برای کارهای هنری قویتر در آینده باشد.

دروازه‌ای برای بازشناخت امیرالمومنین

حجت الاسلام علی اصغر خلج، مشاور فرهنگی شهرداری استان قزوین نیز درباره این نمایشگاه گفت: به نظر می‌رسد یک کار جدیدی در استان شکل گرفته چرا که جای خالی این نوع نمایشگاه‌ها در استان قزوین احساس می‌شد و خوشحالیم که به همت آقای خوشرو این گنجینه از نجف اشرف به استان ما آمده است.


وی افزود: این عکس‌ها با ظرافت خاصی خلق شده‌ و بسیار دقیق، هنراسلامی و اوج کثرت در عین وحدت و وحدت در عین کثرت را به ما نشان می‌دهد لذا واقعیت‌ها را می‌بینیم و به عمق هنر اسلامی پی می‌بریم.

خلج تصریح کرد: در واقع با دیدن عکس‌های این نمایشگاه، دروازه‌ای باز می‌شود برای باز شناخت امیرالمومنین علی (ع) که امیدوارم شاهد نمایشگاه‌های بیشتری در این زمینه در سطح استان باشیم و مسئولان نیز اجازه دهند هنرمندان بیشتری در این زمینه گام بردارند.

این نمایشگاه در اولین دور، هفته پیش در البرز دایر بود و هفته آینده در سومین مقصد خود عازم زنجان و سپس همدان مى‌شود.

نمایشگاه عكس‌هاى حرم علوى نیمه آبان در جوار حرم مطهر رضوى، دهه پایانى بهمن ماه در جوار بارگاه بانوى كرامت، حضرت فاطمه معصومه در قم و ١٦ تا ٢٠ اسفند با ارائه در استان كهكیلویه و بویراحمد به این سفر خاتمه مى‌دهد.

محمد خوشرو متولد ١٣٤٩ است و از سال ١٣٨٥ آثارش در ١٠ نمایشگاه انفرادى در گالری‌هاى موزه سالار جنگ هند، ماه مهر، اعتماد، شكوه، موزه ملک، فرهنگسراى بهمن و نیز رویدادهاى جمعى نظیر «چشم درون» در موزه هنرهاى معاصر، «تصویر سال»، «به روایت عكاسان معاصر» در پردیس ملت به تماشا درآمده است.

نمایشگاه عکس بارگاه حرم علوی پیش از این در فرهنگسرای نیاوران، موسسه فرهنگی صبا و نگارخانه سیروس قائم مقامی استان البرز هم به نمایش درآمده است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما