تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۶۰۳۹

شهرری غرق در ماتم و عزا/ حضور هیئات مذهبی در قبله تهران

شهرری غرق در ماتم و عزا/ حضور هیئات مذهبی در قبله تهران
همزمان با ۱۵ شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی، شهرستان ری غرق در ماتم و عزاست و مردم این منطقه در سوگ وفات یار وفادار اهل بیت به سر و سینه زده و اشک ماتم می ریزند.

از شب گذشته مراسم های متعددی در سطح مساجد، حسینیه ها، امامزادگان واجب التعظیم و هیئات مذهبی شهرستان ری به مناسبت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار و طی امروز به اوج خود رسیده است.

تجمع حماسی هیئات مذهبی شهرستان ری

شامگاه جمعه مردم متدین شهرستان ری و شهرهای دیگر استان تهران از نقاط دور و نزدیک خود را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رسانده و در مراسم سالگر د وفات سید الکریم شرکت کردند.

همچنین بر اساس یک سنت چندین ساله، تجمع بزرگ هیئات مذهبی شهرستان ری در شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی ری برگزار شد.

حضور باشکوه جوانان در مراسم سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی

پس از برگزاری این تجمع بزرگ و حماسی، مردم متدین ری با به راه انداختن دسته عزاداری مسیر مسجد آیت الله فیروزآبادی تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی را طی کرده و به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.


حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم یکی از ویژگی های مهم بود به طوری که بخش قابل توجهی از حاضران در عزاداری سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی را آینده سازان ایران اسلامی تشکیل می دادند که این پیام را به جهان رساند که جوانان ایرانی هیچگاه از فرهنگ ومکتب اهل بیت دست نخواهند کشید.

بسیاری از مردم شهرستان ری در روز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی لباس سیاه به تن کرده و به عزاداری و سینه زنی می پردازند.

برخی از مغازه های شهرستان ری در روز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی تعطیل بوده و برخی از کسبه نیز با نصب پرچم های مشکی، چهره شهر را سیاه پوش کرده اند.


راه اندازی ایستگاه های صلواتی

همچنین جمعی از ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت در مسیر برگزاری مراسم ساگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی با برپایی ایستگاه های صلواتی و دود کردن اسپند، عشق و ارادت خود را به نمایش گذاشتند.

محمدی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر ساله مردم شهرستان ری در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی برنامه های ویژه ای را برگزار می کنند تا عشق و ارادت خود را به مکتب ناب اسلامی نشان دهند.


این شهروند شهرستان ری افزود: هر ساله تجمع هیئات مذهبی و برگزاری مراسم سالگرد حضرت عبدالعظیم حسنی با شکوه و عظمت بیشتری برگزار می شود که این امر مایه مباهات و خرسندی است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما