تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
۰
کد مطلب : ۲۶۰۰۲

شهرداری‌ها اسناد شورای دین را مشاهده کنند

شهرداری‌ها اسناد شورای دین را مشاهده کنند
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی در سومین اجلاس راهبردی توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای ایران با اشاره به اینکه اسلام بر پنج پایه استوار است گفت: نماز، روزه، زکات، حج و ولایت ستون‌های اسلام هستند و وقتی می‌گویم جامعه‌ اسلامی باید چه ویژگی‌های داشته باشد این اصول را بیان می‌کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما باید با انسان‌ها رفتار مطلوب داشته باشیم اگر این اتفاق انجام شود با خود خدمت، فعالیت و موفقیت را از جانب شهروندان خواهد داشت. اگر این اتفاق شکل نگیرد فردیت در جامعه شکل خواهد گرفت.

جایگاه بالای خدمت به انسان

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه در قرآن به بحث نیاز، خدمت به مردم، جلوگیری از ظلم تاکید بسیاری شده است، گفت: مفهوم این تاکیدات جایگاه بالای خدمت به انسان است و این یعنی اگر یک نفر را بتوانیم نجات بدهیم یک جامعه را نجات داده‌ایم.

حفظ شأنیت مراجعان به شهرداری‌ها

وی تاکید کرد: ما باید برای افرادی که به شهرداریها مراجعه می‌کنند کلاسی را در نظر بگیریم و از طریق این کلاس شئنیت آنها را حفظ کنیم و با احترام و خدمت به آنها بپردازیم.

شهرداری‌ها اسناد شورای دین را مشاهده کنند

وی افزود: تقاضا داریم که شهرداریها اسناد شورای دین را مشاهده کنند به عنوان مثال به این بپردازیم در تهران چقدر فضای کالبدهای دینی داریم و به این بپردازیم که در کدام مناطق این کالبدها دچار محرومیت هستند و آنها را حل کنیم. محور کارهای ما در شورای دینی این مسائل هست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: ما چه بخواهیم و نخواهیم فرهنگ انقلاب اسلامی طوری است که دشمنان قصد آسیب رساندن به آن را دارند و طرفداران انقلاب قصد حمایت آن را دارند. لذا مشخص است که انقلاب اسلامی ما در جوامع فرهنگی یک تابلوی مشخص است.

باید به تقویت نقطه انقلابی خودمان در حوزه فرهنگی بپردازیم

خاموشی تصریح کرد: باید به تقویت نقطه انقلابی خودمان در حوزه فرهنگی بپردازیم چرا که انقلاب ما یک نقطه پویا است. ما اگر شهری آباد داشته باشیم اما افکار مردم آن خالی باشد هیچ فایده‌ای ندارد لذا باید به هویت انقلاب اسلامی بسیار پرداخته شود.

در ادامه این همایش عادل مزاری رئیس دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها سخنانی را بیان کرد و با اشاره به اهداف این همایش گفت: این همایش سومین همایش راهبردی است که برگزار می‌شود و هدف آن تعالی بیشتر شهرداریها در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و انتقال تجربیات آنها با یکدیگر است. این همایش یک صله رحم خانواده شهرداری است و هر کس کار خوبی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری انجام داده است باید آن را انتشار دهد.

وی در ادامه بیان کرد: مباحث عمومی، آسیب‌های اجتماعی، مسئولیت‌های اجتماعی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی، توسعه و تعالی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله موضوعاتی است که امروز به آنها خواهیم پرداخت.

مزاری در پایان گفت: تهران آمادگی برگزاری هفته‌های فرهنگی شهرداریها را دارد این کار را در استانهای مانند اردبیل، سیستان و بلوچستان، لرستان و غیره برگزار کرده‌ایم.

گفتنی است در ادامه این همایش از سند آموزش‌های شهروندی رونمایی شد. همچنین نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداریها ذیل همایش به نمایش گذاشته شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما