تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۵۹۸۲

آغاز دوره‌های تربیت مربی سطح ۲ شمسه آئینی در پایتخت

آغاز دوره‌های تربیت مربی سطح ۲ شمسه آئینی در پایتخت
سعید کارگران دبیر اجرایی گروه جشنواره‌های آئینی شمسه و معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه یک شهرداری تهران گفت: دوره‌های کارگاهی تربیت مربی سطح ۲ جشنواره‌های آئینی شمسه با حضور علی باقری فر، دبیر تخصصی جشنواره آئینی دعا و نیایش شمسه۴، قاسم درزی استاد دانشگاه و مولف کتب نهج البلاغه و مسئولین خانه‌های قرآن و دبیر کانون‌های سرای محلات پهنه شمال در مسجد همت تجریش و مسجد اعظم تجریش برگزار شد.

وی افزود: تاکیدات دکتر قالیباف شهردار محترم تهران مبنی بر اینکه مباحث قرآن، نماز و اذان در شهرداری تهران بر اساس تفکر مسجد محوری است در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و دوره تربیت مربی – کارگاهای آموزشی جشنواره آئینی شمسه ۴ در مساجد شهر تهران برگزار می شود.

کارگران اظهار داشت: این دوره‌ها و کارگاها از ۳۱ تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۱ شهریور در دو رشته (نهج البلاغه، دعا و نیایش) در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ادامه خواهد داشت.

حمید پیرزادی فخر دبیر اجرایی دبیرخانه آئینی مجموعه جشنواره های شمسه نیز در این باره گفت: رویکرد مباحث در رشته نهج البلاغه،« سبک زندگی اجتماعی و آشنایی با نهج البلاغه» است که توسط اساتید و متخصصین این حوزه تدریس خواهد شد.

وی افزود: همچنین رویکرد مباحث رشته دعا و نیایش، «جایگاه دعا و نیایش در قرآن»،«مناسبات همسایگی از منظر صحیفه سجادیه »، «حقوق و تکالیف شهروندی از منظر صحیفه سجادیه»، «آشنایی با مفاهیم دعای کمیل»، «نیایش و خانواده»، «آشنایی با مفاهیم دعای مکارم الاخلاق» و «آسیب شناسی نیایش» است که توسط اساتید و متخصصین این حوزه تدریس می‌شود.

بنا به گفته دبیر اجرایی دبیرخانه آئینی مجموعه جشنواره‌های شمسه، شرکت در این کارگاه ها برای عموم شهروندان آزاد است.

مجموعه جشنواره‌های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در ۱۲ عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»، «نهج البلاغه و زندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»، «خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می‌شود.

شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham۳.ir مراجعه کنند.

شهروندانی که تا پایان اردیبهشت ماه ۹۴ ثبت نام کرده و آثار خود را سرای محله خود ارائه کرده‌اند و هم اکنون، چشم انتظار داوری آثار خود هستند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما