تاریخ انتشار
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۵۹۰۴

چاپ ۴۰ حدیث نبوی درباره امام علی(ع) در «گلبرگ‌های علوی»

چاپ ۴۰ حدیث نبوی درباره امام علی(ع) در «گلبرگ‌های علوی»
محمد مطهر، نویسنده کتاب و از پژوهشگران حوزه علمیه توضیح داد: این کتاب در قالب ۳۰۰ گلبرگ فصل‌بندی شده و به بیان زندگی و ابعاد مختلف شخصیتی امام علی(ع) از ولادت تا شهادت ایشان می‌پردازد.

مطهر با بیان اینکه این کتاب ۸۰۰ صفحه دارد و قرار است توسط انتشارات «نقش اندیشه» عرضه شود، گفت: کتاب با میلاد امام علی(ع) و شرح نحوه ورود فاطمه بنت اسد به کعبه آغاز می‌شود و در خلال شرح زندگانی امام علی(ع) معجزات، کرامات، نبردها و حوادث مهم زندگی ایشان از جمله غدیر را بررسی می‌کند.

این نویسنده همچنین عنوان کرد: اخیراً نگارش کتاب «گل مظلوم» شامل ۴۰ حدیث از پیامبر اسلام(ص) درباره امام علی(ع) را به پایان رسانده‌ام.

این پژوهشگر حوزه علمیه افزود: کتاب «گل مظلوم» ۴۰ حدیث نبوی درباره امام علی(ع) را از منابع اهل سنت شامل می‌شود که توسط محمد اسماعیل توسل (آشفته) به شعر درآمده است. این کتاب در ۵۰ صفحه به زودی توسط انتشارات «نقش اندیشه» عرضه می‌شود.

وی همچنین به پایان تدوین کتاب «گل زبان» شامل چهل حدیث درباره امر به معروف و نهی از منکر به زبان نظم و نثر اشاره کرد و گفت: در تدوین این کتاب از احادیث معتبر شیعه استفاده شده و منبع هر حدیث نیز نقل شده است.

محمد مطهر در سال ۱۳۳۸ در قم در محله باغ نبیه متولد شد و پس از اخذ مدرک لیسانس علوم سیاسی دروس مقدماتی حوزوی را در مدرسه آیت‌الله العظمی گلپایگانی به پایان رساند. از ۲۵ سالگی فعالیت خود را در زمینه نشر کتب مذهبی آغاز کرد که تاکنون حدود ۴۰ اثر از وی چاپ و منتشر شده است.

وجه مشترک همه کتب به چاپ رسیده از وی آغاز نام و عنوان این کتاب‌ها با واژه گل است. همچنین استفاده و بهره‌برداری از مطالب حاوی این کتب با و یا بدون ذکر منبع بلامانع است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما