تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
۰
کد مطلب : ۲۵۷۷۵

افزایش ۲ برابری مشارکت‌های مردمی برای بازسازی اعتاب مقدسه

افزایش ۲ برابری مشارکت‌های مردمی برای بازسازی اعتاب مقدسه
حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: مردم ولایتمدار ایران طی سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای بازسازی اعتاب مقدسه اهدا کردند که نسبت به سال قبل از آن افزایش دو برابری را نشان می‌دهد. همچنین میزان کمک‌های مردمی در بهار امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش دوبرابری همراه بود.

وی با اشاره به بیش از ۱۰ سال فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: از سال ۸۲ تا پایان سال گذشته، ۲۷ هزار و ۶۱۰ نفر از هموطنان ولایتمدار، در قالب نیروهای انسانی متبرع جهت مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عراق و سوریه اعزام شده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در بین استان‌های کشور، خراسان جنوبی با دو هزار و ۵۷۸، فارس با یک‌هزار و ۵۸۰، کرمان با یک‌هزار و ۵۳۶، قزوین با یک ‌هزار و ۳۸۹ و یزد با یک‌هزارو ۲۸۸ نفر بیشترین تعداد نیروی انسانی متبرع را گسیل داشته‌اند.

پلارک اظهار کرد: از زمان تشکیل ستاد بازسازی عتبات تاکنون، هموطنان عزیز با توجه به عشق و علاقه وافری که به ائمه اطهار علیهم السلام دارند، با تمامی وجود در این امر مشارکت داشته‌اند و مهمترین شکل مشارکت‌های مردمی نیز در قالب واریز وجه نقد به شماره حساب‌های اعلام شده از سوی ستاد، استفاده از سامانه پیامک و مراجعه به ستادها و یا پرداخت اینترنتی بوده است.

وی تصریح کرد: ثمره بیش از یک دهه مشارکت‌های مردمی در بازسازی عتبات، مرمت و آماده سازی این اعتاب مقدسه برای پذیرش خیل زائران بوده است. این تلاش‌ها ضمن حفظ میراث فرهنگی جهان تشیع، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ شیعی در بستر گردشگری مذهبی است که البته در زوایای دیگر خود موجب شکل‌گیری چرخه فنی، هنری و اقتصادی است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما