تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۶۸۸۲
آیت الله جزایری:

ایرانیان از دیرباز بانی بازسازی عتبات عالیات بوده‌اند

ایرانیان از دیرباز بانی بازسازی عتبات عالیات بوده‌اند
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری صبح یکشنبه در مراسم رونمایی از پنج در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) که در حسینه ثارالله اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس روایات دینی در ارتباط با امانت مردم و اهل بیت هرچه بیشتر دقت کنیم، سزاوار‌تر است. برخی خانه‌ها را خدا اجازه داده که بین مردم رفیع و برجسته بوده و دارای ارزش بالاتری باشند.

وی افزود: در این خانه‌ها که می‌توانند دارای ارزش بیشتری باشند، مردم معمولا اجتماع کرده و اولیای خداوند نیز ذکرهای خدا را قرائت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: خانه‌های فوق محل نورافشانی بوده و برای تماشای نور خدا باید به این خانه‌ها بروید.

وی عنوان کرد: هر کشوری یک گرایشی دارد. به عنوان نمونه کشور عراق به عزاداری و اطعام گرایش داشته در حالی که ایرانی‌ها به بازسازی گرایش دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: گرایش ایرانی‌ها به بازسازی حرم‌ها یک افتخار است که از دیرباز نصیبمان شده است. ایرانی‌ها از قدیم الایام بانی عتبات عالیات و همچنین بازسازی آن‌ها بوده‌اند. در حقیقت خداوند به ایرانیان و از جمله خوزستانی‌ها برای پیشقدم بودن در چنین کارهایی افتخار داده است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما