تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۶۸۷۹

درهای حرم امامین عسکریین در اهواز رونمایی شدند

درهای حرم امامین عسکریین در اهواز رونمایی شدند
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان پیش از ظهر یکشنبه در این مراسم که در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد، اظهار کرد: راهبرد ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال ۸۲ تا پایان سال قبل، نوسازی، بازسازی و تعمیر حرم‌ها بود كه سال گذشته یک جلسه در نجف اشرف برگزار شد و پایان نوسازی، بازسازی و تعمیر حرم‌ها اعلام شد.

سید محمود موسوی افزود: از ابتدای سال جاری، بحث توسعه حرم‌ها شروع‌ شده و راهبرد ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز توسعه حرم‌ها خواهد بود كه البته توسعه صحن حرم حضرت زهرا (س) از قبل انجام‌ شده و دو هزار متر از آن نیز سهم خوزستان است.

وی تصریح کرد: توسعه حرم امام حسین (ع) و ابوالفضل (ع) برای ۲۰ سال آینده در نظر گرفته‌شده است و در توسعه این دو حرم در واقع ۶۰۰ هزار مترمربع فضای فعلی را افزایش می‌دهند و در حال حاضر دستور خریداری و تملک خانه‌های اطراف حرم‌ها نیز داده‌شده است.

موسوی بیان کرد: نوسازی و توسعه کاظمین هم به سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی تحویل داده شد همچنین در سامرا هم اقدامات خوبی شده و حرم‌های عسکریین انجام شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس مأموریتی که به خوزستان محول شده بود، بحث بازسازی نقاط آسیب‌دیده حرم حضرت زینب (س) را تا پایان سال قبل و در مرحله اول انجام شد و مسال خوزستان بحث توسعه این حرم را در دستور کار قرار داده و نقشه‌های آن طراحی‌شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خطاب به نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: برای تمام پروژه‌هایی که به ما محول می‌شود، هیچ دغدغه مالی نداریم چون مردم به‌ اندازه کافی کمک می‌کنند.

موسوی ادامه داد: خوشبختانه مردم خوزستان آگاه، شیعه و متدین هستند و خوزستانی‌ها در تمام پروژه‌هایی که به ما محول شده همکاری بسیار خوبی داشته و تاکنون هیچ پول دولتی در این زمینه هزینه نشده و همه هزینه‌ها از راه کمک‌های مردمی بوده است.

وی با اشاره به وجود بانک اطلاعاتی از جوشکار، بنا و سایر حرفه‌های فنی در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: اطلاعات بسیاری از افراد فنی كار در این بانک اطلاعاتی این ستاد به ثبت رسیده و تنها منتظر اشاره‌ای برای حضور در کارهای خیر ستاد هستند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ارتباط با پنج در رونمایی شده گفت: این درها در مدت دو سال اخیر ساخته‌شده و ۲۶۱ کیلوگرم مس، ۲۷ کیلوگرم نقره و ۳۵۰ گرم طلا در آنها به کار رفته است.

موسوی همچنين از واگذاری قرارداد طلاکاری گنبد حرم امام علی (ع) به خوزستان خبر داد و عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک کارهای این قرارداد نیز انجام می‌شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما