تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۵۵۵۸

سبک مدح و مرثیه استان بوشهر حفظ و احیا شود

سبک مدح و مرثیه استان بوشهر حفظ و احیا شود
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار اعضای کانون مداحان شهرستان بوشهر با بیان اینکه حوزه مدح و مرثیه در تاریخ انسان نقش مهمی ایفا کرده و جایگاه خاصی دارد، گفت: حوزه مدح و مرثیه در تاریخ اسلام از همان ابتدای تشکیل نظام اسلامی تاکنون نقش مهمی ایفا کرده به طوری که بسیاری از مدیحه سرایان، مرثیه سرایان، مداحان و مرثیه گویان، کار و نام آنها در تاریخ به عنوان یک فراز تاریخی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در پیش از انقلاب، مداحان شهر بوشهر انگشت شمار بودند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در گسترش حوزه مدح و مرثیه تأثیر بسیار بالایی داشته و باعث پیشرفت کمی و کیفی این امر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ مدح و مرثیه در استان بوشهر تاریخ فوق العاده ای است و این تاریخ باید بازکاوی، بازنگری و نوشته شود.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: سبک استان بوشهر در زمینه مدح و مرثیه، سبک مهمی در حوزه خلیج فارس و ایران بوده است و ضروری که این سبک، حفظ و احیاء شود و تاریخ آن بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت آموزش‌های لازم در این زمینه، بیان داشت: آموزش جوانان و نوجوانان و غنی‌سازی حوزه مدح و مرثیه کار بسیار مهمی است و مقام معظم رهبری نیز بسیار بر آن تاکید دارند و این آموزش باید هم از حیث بیان و هم از حیث محتوا باشد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما