تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۵۵۷۸

۱۶۵ هیئت مذهبی و تشکل دینی در شهرستان سمنان فعالیت می کنند

۱۶۵ هیئت مذهبی و تشکل دینی در شهرستان سمنان فعالیت می کنند
حجت الاسلام غلامرضا زاهدی صبح سه شنبه در نشستی با مسئولان هیئات مذهبی، مداحان و روحانیان مستقر شهرستان سمنان در محل مجتمع فرهنگی ولایت این شهرستان، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای تهذیب تفس دانست و گفت: این ماه بهترین فرصت برای خود سازی جسم و روح انسان ها است.

وی بر گسترش جلسات قرآنی در ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن تاکید کرد و افزود: موسسات قرآنی باید برای ترویج معارف قرآنی تلاش مضاعف داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان خواستار رعایت شأن میزبان در کنار سفره الهی در این ماه مهمانی خداوند شد و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در بخش حمایتی مورد توجه قرار می‌گیرند و ساماندهی هیئت‌های مذهبی و نظارت و ارزیابی بر آن‌ها نیز صورت می‌گیرد.

زاهدی از فعالیت ۱۶۵ هیئت مذهبی و تشکل دینی در شهرستان سمنان، خبر داد و افزود: ۴۸۳ مداح و متصدیان دینی و مذهبی شهرستان سمنان در کانون مداحان عضویت دارند.

وی با اشاره به این مطلب که برخی از این افراد در کمیته نوحه‌خوانان ساماندهی شده‌اند که بیش از دوسوم مجموع این افراد را شامل می‌شود افزود: عده‌ای هم در کمیته ترحیم‌خوانان فعالیت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با تاکید بر اینکه مداحان و شعرای آیینی در این بخش در هر دو قسمت بانوان و آقایان شمارشان به ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر می‌رسد و هر ماه دو جلسه در راستای ارتقای وضعیت در این حوزه برگزار می‌کنند.

زاهدی از فعالیت ۲۳ موسسه قرآنی در این شهرستان نیز خبر داد و اظهار داشت: تنها پنج موسسه از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و از آن‌ها حمایت می‌شود و سایر موسسه‌ها زیر نظر ادارات مرتبط دیگر فعالیت دارند.

وی با اشاره به توزیع قرآن کریم در مساجد و تکایا به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: هم اکنون طرح جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده و اهدای قرآن‌های جدید به مساجد در دست اجرا قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با بیان اینکه برنامه قرائت روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در ۳۰ مسجد، هیئت مذهبی و بقعه متبرکه شهرستان سمنان اجرا می‌شود، بیان داشت: طرح تفسیری «بینات ۱۸» نیز در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) سمنان اجرا می‌شود.

زاهدی در خاتمه افزود: جلوگیری از مشکلات و نواقص موجود در کار تشکل‌های مذهبی و هیئت‌های دینی در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان قرار دارد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما