تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۵۵۳۴
رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی گلستان:

کانون مداحان و شاعران آئینی گلستان در رتبه دوم کشور است

کانون مداحان و شاعران آئینی گلستان در رتبه دوم کشور است
محمدحسین کبیر رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی گلستان گفت: در این دوره، کانون با عظمی راسخ و اراده قوی در انجام وظایف محوله تلاش می کند تا بتواند جایگاه دومی خود در کشور را تثبیت کند.

وی ادامه داد: گلستان در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰۰ عضو کانون مداحان و شاعران آئینی دارد که دارای کارت عضویت مداحی هستند.

کبیر تصریح کرد: در ۱۳ شهرستان رئیس کانون داریم که ۳ نفر از آن ها به عنوان هیات رئیسه استانی هستند و براساس دستورالعمل هایی که به آن ها ابلاغ می شود به وظایف خود می پردازند.

وی افزود: راه اندازی مرکز آموزش مداحی و تشکیل کلاس های آموزشی مداحی با استفاده از اساتید مجرب در قالب سطح بندی که ابلاغ می شود از برنامه های در دست اقدام این کانون است.

نایب رئیس رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور افزود: معرفی مداح در شب های لیالی قدر و دسته روی روز شهادت امیرالمومنین(ع) در ۲۱ماه رمضان از برنامه های این ماه مبارک است.

حضور گسترده مردم به ویژه مداحان و ذاکران و شاعران آئینی در روز قدس

کبیر به حضور گسترده مردم به ویژه مداحان و ذاکران و شاعران آئینی در روز قدس اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت رخدادهای سیاسی در منطقه حضور همگان در راه پیمایی روز جهانی قدس تاکید می شود.

وی توضیح داد: به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) گردهمایی مداحان و شاعران آئینی در مسجد امام محمد باقر لشکر۳۰ با هدف تبیین سیاست های کلی سازمان تبلیغات اسلامی کشور و ابلاغیه های آن برگزار شد.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی گلستان گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این مراسم تاکیدات اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان مبنی بر تحقق نیت های مقام معظم رهبری با موضوع ساماندهی در مداحی، شاعری و ستایشگری اهل بیت بوده است.

وی با تاکید بر بهره مندی مداحان و شاعران آئینی از منابع معتبر و مستدل که به دور از آسیب باشد، افزود: اصرار بر تشکیل کلاس های آموزش اصول و فنون مداحی در همین راستا انجام می شود.

کبیر ادامه داد: جذب جوانان علاقه مند به منظور ورود در این جایگاه رفیع مداحی اهل بیت(ع) و اطلاع رسانی جهت به روز رساندن گفتار و اشعار مداحی موجب رشد و ارتقاء سطح علمی می شود.

وی به اجلاس سال ۱۳۹۲ پیرغلامان حسینی به عنوان فعالیت های برجسته این کانون اشاره کرد و افزود: گلستان دو چهره بین اللملی در این اجلاس و چند چهره در همه زمینه ها داشته است که می توان به بهره مندی برادران اهل تسنن در این حوزه به عنوان مهم ترین آن ها نام برد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما