تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۵۴۶۸

مشارکت هنرمندان مصر و ترکیه‌ در جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح»

مشارکت هنرمندان مصر و ترکیه‌ در جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح»
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: راه اندازی جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه ای «محمد(ص)، پیامبر صلح» در پاسخ به شیطنت‌های صورت گرفته در سطح جهان در راستای اهانت به رسول اکرم (ص) و اسلام ستیزی طراحی و اجرا می شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بایکوت جهانی فیلم محمد(ص) اثر فاخر مجید مجیدی، آینده اکران آثار رسیده به این جشنواره را چگونه ارزیابی می کنید گفت: به نظر با توجه به حضور و تسلط بنگاه‌های بزرگ هنری در جهان، فیلم‌های بلند ما این مشکل را دارند اما اکران و نمایش فیلم‌های کوتاه مسئله جدی و بغرنجی برای ما نیست چرا که با وجود فرصت‌های بسیاری در فضای مجازی وجود دارد ما بیشتر برای انتشار فیلم‌های منتخب، به این حوزه ها و سایت‌های مختلف فکر کرده ایم.

حشمتی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان صدو چهارده ثانیه‌ای تعیین شده برای آثار، زمان مناسبی است که با توجه به امکاناتی که فعلا در اختیار داریم بتوانیم این آثار را در اختیار علاقمندان به پیامبر اسلام (ص) قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله اکران برای ما مشکل نیست افزود: مسئله مهمتر تولید آثار مناسب در رابطه با پیامبر اعظم است که در اختیار ما نیست و به عهده هنرمندان است که با خلاقیت و هنر و علاقه خود تا چه حد اقدام به این کار بکنند و توفیق حاصل کنند و در این زمینه جوانان و نویسندگان ما باید پای کار بیایند.

حشمتی در خصوص تمهیداتی که برای برگزاری هرچه بهتر بخش بین الملل این جشنواره و ارتباط وسیعتر با هنرمندان سراسر جهان اندیشیده شده گفت: ما از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گرفته ایم به این شکل که سعی کرده ایم از طریق سایت‌ها و حتی بنگاه‌های هنری و یا ایجاد ارتباط مستقیم با هنرمندان آزاده در سطح جهان ارتباط برقرار کنیم. ضمن اینکه در این زمینه از رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور درخواست همکاری و ایشان را فعال کرده ایم. حتی در حوزه های بین الملل با تشکل‌های مختلفی که مسلمانان دارند نیز ارتباط گرفته ایم و از تمامی ظرفیت‌هایی که امکان برقراری ارتباط داشته ایم استفاده کرده ایم.

وی در مورد میزان آثار رسیده به دبیرخانه تا کنون گفت: با توجه به اینکه مدتی است که فراخوان منتشر شده است آثار زیادی از داخل و خارج دریافت کرده ایم. این در حالی است که هنوز تیزرهای این جشنواره در سطح وسیعی توزیع نشده است.

حشمتی در مورد تفاوت نگاه جوامع اسلامی در روایت زندگی پیامبر اسلام و اینکه آیا این مسئله برای این جشنواره مشکل ساز خواهد بود یا نه، به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به آثاری که در مورد پیامبر ساخته شده، به این نتیجه رسیده ایم که در مورد در جلوه های زیبای زندگی پیامبر همه امت اسلام اتفاق نظر داریم.

وی تاکید کرد: ممکن است در مورد برخی جزییات زندگی پیامبر اختلاف نظری وجود داشته باشد، اما جلوه‌های رحمانی و اخلاقی پیامبر قابل خدشه و مناقشه نیست. حتی در مورد ذکر ویژگی‌های حسن اخلاق پیامبر کشورهای مسلمان دیگر از ما پرشورترند و به نظر می رسد که در این مسائل کمترین اختلاف وجود دارد و بر همین اساس تا کنون آثار خوبی از هنرمندان مصری و ترکیه ای دریافت کرده‌ایم.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما