تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
۰
کد مطلب : ۲۵۳۲۲

نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص)، پیامبر صلح» برگزار شد

نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص)، پیامبر صلح» برگزار شد
نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص)، پیامبر صلح» با حضور حجت‌الاسلام محمرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، مهدی حقیقی، دبیر جشنواره و یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی این رویداد سینمایی طی امروز، ۲۵ خردادماه در خانه هنرمندان برگزار شد. در ابتدای این جلسه یزدان عشیری در سخنانی اظهار کرد: این روزها از سوی رسانه‌های خبری و سینمایی غرب حملاتی ناجوانمردانه به پیامبر اعظم(ص) می‌شود. در این هجمه‌ها که گاهی به صورت کاریکاتور و گاهی به صورت فیلم است سعی شده، چهره‌ای خشن از پیامبر(ص) ترسیم شود. فیلم‌هایی نظیر «فتنه» گواه بارز این ادعا هستند.

وی افزود: این رفتار ناپسند با حضرت محمد(ص) در غرب تنها به وجود مقدس حضرت رسول ختم نمی‌شود، بلکه آنها نسبت به پیامبرانی چون حضرت نوح(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) نیز چنین هجمه‌هایی انجام داده‌اند. آنها با تولیدات سینمایی سعی می‌کنند که چهره‌ای زمینی از پیامبران ترسیم کنند تا به نوعی ادیان را زیر سؤال ببرند.


عشیری به توضیح فوق اضافه کرد: من چرایی این هجمه‌های ناجوانمردانه را از آنجا می‌دانم که هر روز بر تعداد مسلمانان جهان افزوده می‌شود. برای همین هم آنها سعی می‌کنند به هر طریق ممکن جلوی این افزایش را بگیرند. با این توضیح خیلی خوشحال هستم که معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد پیشقدم شده تا با کاری هنری و سینمایی به نوعی تصویری زیبا از پیامبر اعظم ارائه کند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حشمتی نیز در سخنانی تصریح کرد: هر چه زیبایی در جهان است، مرهون وجود مبارک حضرت رسول(ص) است. پیامبری که خدا فرموده دنیا را به خاطر ایشان آفریده. با این توضیح وقتی برگزاری چنین جشنواره‌ای پیشنهاد شد، با رضایت خاطر آن را پذیرفتیم.

وی به توضیح فوق اضافه کرد: متاسفانه گروه‌هایی چون داعش که توسط غرب شکل گرفته‌اند، سعی دارند با رفتاری وحشیانه چهره‌ای نادرست از پیامبر ترسیم کنند. برای همین ما خود را موظف می‌دانیم که مردم جهان را آگاه کنیم تا بدانند این قبیل اقدامات که از سوی این گروه‌ها سر می‌زند هیچ ربطی به اسلام ندارد.

حجت‌الاسلام حشمتی ادامه داد: از همه محبان حضرت رسول(ص) درخواست می‌کنیم که ما را در برگزاری بهتر این رویداد یاری رسانند، حتی کسانی که مایل هستند می‌توانند در برگزاری این رویداد سینمایی ما را یاری رسانند که از اقدام آنها با آغوشی باز استقبال خواهیم کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، مهدی حقیقی نیز در سخنانی اعلام کرد: این جشنواره در سه بخش فیلم، انیمیشن و کلیپ برگزار می‌شود. در ضمن کسانی که این امکان را ندارند تا آثار خود را از طریق اینترنت به سایت جشنواره ارسال کنند می‌توانند فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره که فعلاً در معاونت قرآن و عترت قرار دارد، ارسال کند.

وی ادامه داد: این جشنواره از سوم تا هفتم دی‌ماه در تهران برگزار خواهد شد، البته آثاری با محوریت موضوع جشنواره (پیامبر(ص) به دبیرخانه رسیده است، اما فعلاً برای اعلام آمار باید منتظر ماند تا آثار به تعداد لازم برسد.


حقیقی اضافه کرد: باید در اینجا از سیما تشکر کنم که تیزرهای این رویداد را طی چند روز گذشته پخش کرده است، همچنین از دیگر نهادهایی که ما را یاری رساندند قدردانی می‌کنم و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه یابد، حتی دوست داریم که روز به روز تعداد این حامیان بیشتر شود، چون این جشنواره تنها برای یک بخش نیست.

وی در پایان اعلام کرد: هدف و چشم‌انداز این رویداد سینمایی، حوزه بین‌الملل است، زیرا مخاطبان آن تنها مسلمانان نیستند، بلکه همه آزادگان جهان مورد خطاب این رویداد هستند. در انتها باید بگویم که در این جشنواره ما نشست، کارگاه و نمایش فیلم نیز خواهیم داشت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما