تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۵۲۰۸

اعزام بیش از ۲۷ هزار نیروی انسانی داوطلب به اعتاب مقدسه

اعزام بیش از ۲۷ هزار نیروی انسانی داوطلب به اعتاب مقدسه
از سال ۸۲ تا پایان سال گذشته، ۲۷ هزار و ۶۱۰ نفر از هموطنان ولایتمدار، در قالب نیروهای انسانی متبرع (کار داوطلبانه) جهت مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عراق و سوریه اعزام شده‌اند.

براساس این گزارش، در بین استان‌های کشور، خراسان جنوبی با دو هزار و ۵۷۸، فارس با یک‌هزار و ۵۸۰، کرمان با یک‌هزار و ۵۳۶، قزوین با یک‌هزار و ۳۸۹ و یزد با یک‌هزارو ۲۸۸ نفر بیشترین تعداد نیروی انسانی متبرع را داشته‌اند.

از زمان تشکیل ستاد بازسازی عتبات تاکنون، هموطنان عزیز با توجه به عشق و علاقه وافری که به ائمه اطهار علیهم السلام دارند، با تمامی وجود در این امر مشارکت کرده‌اند. مهمترین شکل مشارکت‌های مردمی نیز در قالب واریز وجه نقد به شماره حساب‌های اعلام شده از سوی ستاد، استفاده از سامانه پیامک و مراجعه به ستادها و یا پرداخت اینترنتی بوده است.

ثمره بیش از یک دهه مشارکت‌های مردمی در بازسازی عتبات، مرمت و آماده سازی این اعتاب مقدسه برای پذیرش خیل زایرین است. این تلاش‌ها ضمن حفظ میراث فرهنگی جهان تشیع و رغبت حضور زوار، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ شیعی در بستر گردشگری مذهبی است که البته در زوایای دیگر خود موجب شکل‌گیری چرخه فنی، هنری و اقتصادی است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما