تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۴۹۵

اختصاص نمازخانه اختصاصی در ورزشگاه تیم بلکبرن

اختصاص نمازخانه اختصاصی در ورزشگاه تیم بلکبرن
به گزارش خیمه، اين اقدام باشگاه فوتبال بلکبرن در راستاي آسايش تماشاگران مسلمان و همچنين جلب بيشتر مسلمانان براي حضور در ورزشگاه هنگام برگزاري مسابقات اين تيم است.

«تيم فين»، مديرعامل باشگاه بلکبرن گفت : «ما در جامعه‌اي متنوع از نظر فرهنگي زندگي مي کنيم و بايد خود را با نيازهاي همه اقشار جامعه هماهنگ کنيم.»

به گزارش روزنامه «سان» چاپ لندن، اين تصميم باشگاه بلکبرن‌روورز با استقبال گسترده مسلمانان انگليسي ساکن شهر بلکبرن روبه‌رو شده است.

«ایوود پارک» ورزشگاه تیم فوتبال بلکبرن، دارای ظرفیت 31 هزار و 367 نفر تماشاگر است ولی در فصل گذشته میانگین حضور تماشاگران در مسابقات این تیم حدود 24 هزار نفر بوده است.

 مسلمانان 20 درصد از جمعيت 100 هزار نفري اين شهر را تشکيل مي‌دهند.

معاون رئيس شوراي مساجد استان «لانکا شاير» نيز در واکنش به اين اقدام گفت: «اين حرکت نمادين بسيار عالي است.»

سلیم ملا افزود: «من مطمئنم اين اقدام به حضور بيشتر مسلمانان در مسابقات اين باشگاه خواهد انجاميد.»

به گزارش روزنامه سان، مسيحيان ساکن اين شهر نيز از چنين اقدامي به شدت استقبال کرده و «کريستوفر آرمسترانگ»، رئيس کليساي مرکزي شهر بلکبرن در اين باره گفت: «اين بسيار مهم است که برنامه‌هاي مذهبي از اين قبيل اجازه موفقيت پيدا کنند.»

گفته مي‌شود اين نمازخانه براي آسايش نمازگزاران به‌صورت ضدصوت ساخته شده و در آن جانماز و کتب ديني و قرآن نيز قرار داده شده است.

همچنين تماشاگران مسلماني که ممکن است در فواصل دورتر از محل نمازخانه در ورزشگاه نشسته باشند، براي اقامه نماز با همراهي کارکنان باشگاه به نمازخانه هدايت خواهند شد.

باشگاه بلکبرن‌روورز يکي از قديمي‌ترين باشگاه‌هاي انگليس است که در سال 1875 ميلادي تاسيس شده و در فصل گذشته نيز توانست در ليگ برتر انگليس به مقام هفتم برسد.

وزير امور خارجه اسبق انگليس و وزير فعلي دادگستري اين کشور از طرفداران پر و پا قرص تيم فوتبال بلکبرن است.

جک استرو، نماينده منتخب شهر بلکبرن در مجلس عوام اين کشور نيز هست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما