تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۴۷۸۹

نخستین دوره آموزش تخصصی مداحی در دامغان برگزار شد

نخستین دوره آموزش تخصصی مداحی در دامغان برگزار شد
حجت‌الاسلام حسین صبوری صبح دوشنبه در خلال گردهمایی مداحان شهرستان دامغان در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، بیان داشت: اولین دوره تخصصی آموزش مداحی با حضور حاج مصطفی خرسندی رئیس کانون مداحان کشور در دامغان برگزار شده است.

وی افزود: مداحی هنریست که نقش اساسی در معرفی و برانگیختن عواطف مثبت دینی ومذهبی دارد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به ضرورت آموزش مداحی در جامعه، گفت: با توجه به اینکه امروزه شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها و خرافات در اشعار برخی از مداحان که بعضا نامطلوب هستند، برگزاری این دوره‌های آموزشی عامل موثری در ساماندهی این مهم در جامعه است.

صبوری در تشریح اهداف برگزاری این دوره آموزشی، بیان داشت: اهداف این دوره بررسی جامعه شناختی، آسیب شناسی عزاداری و نحوه بروز بدعت ها وآثار اجتماعی آن ها است.

وی افزود: این دوره بصورت تخصصی و بمدت ۱۶ ساعت آموزش با حضور ۱۰۰ نفر ازمداحان و شعرای آیئنی دامغان برگزارشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با اشاره به ساماندهی مداحان و افزایش توان و تخصص آنها، یادآور شد: تاکنون اقدامات موثری در این راستا صورت گرفته و گفتنی است در حال حاضر بیش از ۳۵۰ مداح و شاعر آیینی اعم از خواهر و برادر در این شهرستان ساماندهی شده اند.

صبوری در خاتمه، حضور موثر مداحان و هیئات مذهبی را برای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مقوله فرهنگ در شهرستان بسیار مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: حضور این قشر در جامعه، نقش موثری در بصیرت‌افزایی مردم دارد.

۳۳۷ مداح در سطح شهرستان دامغان زیر نظر سازمان تبیلغات اسلامی فعالیت می کنند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما