تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۶۳۸۸

آموزش تخصصی مناجات‌خوانی و مدیحه‌سرایی در کاشان

آموزش تخصصی مناجات‌خوانی و مدیحه‌سرایی در کاشان
برای دومین سال متوالی، ثبت نام دوره آموزش تخصصی مناجات‌خوانی و مدیحه‌سرایی با عنوان «کلاس مداحی» جهت استعدادیابی ویژه سنین پسر ۸ تا ۲۰ سال همزمان با تابستان سال ۹۳ توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده افزود: این دوره با هدف تربیت نظام‌مند مداحان اهل بیت‌(ع) طبق اصول و ارزش‌های اسلامی، اعتقادی، انقلابی و ستایشگری برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با بیان این مطلب افزود: آداب و اخلاق مداحی، آشنایی با مقاتل، شناخت صوت و بهداشت صدا، آشنایی با آواها و نغمات مداحی، روخوانی و روانخوانی و حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از جمله مهمترین سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: از جمله موضوع فعالیت‌های این مؤسسه طبق اساس‌نامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش عمومی قرآن کریم است که از موارد چهارگانه آن آموزش نغمات شامل هم‌خوانی، تواشیح، اذان، مدیحه‌سرایی، مرثیه‌سرایی و... است که ان‌شاءالله تصمیم داریم با برگزاری کلاس‌های مداحی که برای دومین سال متوالی در این مؤسسه برگزار می‌شود از تمامی ظرفیت‌های حوزه آموزش قرآن و عترت استفاده کنیم.
آموزش تخصصی مناجات‌خوانی و مدیحه‌سرایی در کاشان

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام به شعبه آقایان واقع در میدان کمال‌الملک، جنب بازار رضا، کوچه شهید تقی‌زاده مراجعه یا با شماره تلفن ۵۵۴۷۲۸۰۱ تماس حاصل کنند.

این مؤسسه علاوه بر فعالیت در حوزه‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، فعالیت‌های تبلیبغی ـ ترویجی را نیز در دستور کار خود قرار داده است که از جمله مهمترین آن‌ها مراسم مدیحه‌سرایی، مرثیه‌سرایی و سخنرانی تبلیغی است که این مؤسسه، ترویج شعائر الهی و معارف اهل بیت‌(ع) را از اهم وظایف خود می‌داند که عملکرد این مؤسسه در برگزاری هفتگی دعای کمیل حضرت امیر‌المؤمنین‌(ع) دعای عرفه امام حسین(ع)، زیارت ناحیه مقدسه امام زمان‌(عج)، زیارت اربعین امام حسین(ع)، خطبه‌خوانی فدکیه حضرت زهرا(س)، عزاداری شب‌های ماه محرم از این جمله است.
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما