تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۴۸۲۸

همايش مداحان با عنوان ستايشگران نور در نکا برگزار شد

همايش مداحان با عنوان ستايشگران نور در نکا برگزار شد
امام جمعه نکا در اين همايش گفت : حوزه مداحي از جمله حوزه هاي مهمي است که بايد با ولايت گره بخورد و آسيب شناسي شود.

حجت الاسلام محمدباقر محمدي لاييني با تاکيد بر بازتوليد مداحي در جامعه افزود: مداحان بايد اطلاعات مداحي خود را با هنر آميخته و با تمرين و رياضت همراه کنند تا اين هنر کامل شده و به مردم ارائه شود.

وي ادامه داد : مداحان نبايد خود را بيگانه از ولايت، امام، شهيد و شهادت بدانند و بايد در مسير ارزش ها و آرمان هاي اين نظام گام بردارند و مداحي را به دور از آسيب و تنش ارائه کنند.

امام جمعه نکا با اشاره به ظهور تشيع انگليسي در بين مسلمانان گفت : مداحان ما بايد با شناخت اين تشيع از آن دوري و با آسيب شناسي مداحي از ورود بدعت ها جلوگيري کنند.

وي با تاکيد بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه افزود : چادر حجاب برتر در جامعه ماست که بايد به اين مساله توجه شود و مداحان نيز در مداحي هاي خود در مورد حجاب، نماز، حلال خوري، اعتياد و ... اطلاع رساني کنند.

رييس اداره تبليغات اسلامي نکا نيز با تاکيد بر ارتباط مستمر و تنگاتنگ مداحان با کانون خودشان اظهار داشت : اخلاق مداري، رعايت مسائل ديني و شرعي و بسط ارزش ها در جامعه از جمله مسائلي است که در مداحي ها بايد به آن توجه شود.

حجت الاسلام محمدعلي الياسي افزود : مداحان ما بايد الگوي کامل در جامعه باشند و اخلاق مداري، حفظ شعائر و رعايت مسائل ديني و اخلاقي از اولويت برنامه هاي آنان باشد.

رييس کانون مداحان نکا نيز گفت : شهرستان نکا در مسائل مداحي و شعراي آييني از شهرستان هاي غني استان است که بايد شعراي آييني ما از گمنامي خارج و شعرهاي آنان در محافل استفاده شود.

محمدبرزگر نژاد با اشاره به توجه به امور مختلف مداحان و شعراي آييني افزود : پيگيري دوره هاي مختلف آموزشي براي مداحان، تشکيل کميته بانوان مداح و شعراي آييني، تشکيل اتاق فکر و غيره از مسائلي است که در اين مدت عملياتي شده و با قوت دنبال مي شود.

اين همايش با برگزاري مداحي و شعرخواني توسط مداحان و شاعران آييني به کار خود پايان داد.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما