تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۴۴۷۳

گروه تخصصي رفوگري فرش راهي عتبات شد

گروه تخصصي رفوگري فرش راهي عتبات شد
نخستين كارگروه تخصصي رفوگري فرش در سال ۹۴ جهت ساماندهي و ترميم تخته فرش‌هاي حرم مطهر سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين علیه السلام به همراه گروه فني و مهندسي از مقابل بيت نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان‌شرقي راهي عتبات عاليات شدند.

آيت الله مجتهد شبستري در مراسم بدرقه اين كاروان با تبريك اعياد ماه رجب، توفيق خدمت در بارگاه ائمه معصومان در اين ماه الهي را سعادتي بزرگ دانست و خاطرنشان كرد: اكنون كه افتخار خادمي حرم حضرت سيدالشهدا علیه السلام نصيب شما شده است، سعي كنيد از اين فرصت ارزشمند در جهت تقرب به درگاه الهي استفاده كنيد.

وي با تأكيد بر اين‌كه افتخار مردم آذربايجان پيشتاز بودن در صحنه‌هاي مختلف به ويژه عرض ارادت به آستان ائمه اطهار و همچنين بازسازي و توسعه عتبات عاليات بوده و هست، افزود: هم اكنون پروژه‌هاي مختلف ستاد بازسازي در عتبات عاليات كشور عراق با مشاركت گسترده مردم مؤمن و دوستدار اهل بيت استان اجرايي مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي در بخش ديگري از سخنان خود با ارزيابي تحولات كشور عراق و نبرد مقاومت مردم اين كشور در مبارزه با گروه‌هاي تكفيري و سلفي، تصريح كرد: در طول تاريخ دشمنان اسلام همواره در تلاش براي تخريب حرم‌هاي مطهر بوده‌اند كه در نهايت خار و ذليل شده اند.

نماينده خبرگان رهبري هدف اصلي تروريست‌هاي داعش را تخريب قبور ائمه مدفون در عراق دانست و ادامه داد: برخلاف فعاليت‌هاي گروهك‌هاي تروريستي مورد حمايت غرب و كشورهاي مرتجع عربي منطقه، رونق حرم ائمه معصومان در آينده اي نزديك چشم دشمنان اهل بيت عليهم السلام را كور خواهد كرد.

بنا بر این گزارش؛ نخستين كارگروه تخصصي رفوگري فرش در سال ۹۴ مشتكل از ۲۱ نفر برگزيده و متخصص، در قالب بيست و هفتمين گروه روفوگري فرش و ۲۰ نفر به عنوان گروه فني و مهندسي و كارگر ساده عازم كربلاي معلي شدند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما