تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۳۱۶۲

مراسم تجلیل از محمدرضا سنگری در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار می شود

مراسم تجلیل از محمدرضا سنگری در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار می شود
سومین برنامه از سلسله برنامه‌های عصر هنر انقلاب که به تجلیل از چهره‌های فرهنگی و هنری جبهه فرهنگی انقلاب می‌پردازد، در برنامه آتی خود به تجلیل از دکتر محمدرضا سنگری، شاعر و پژوهشگر ادبی و عاشورایی می‌پردازد.

در این مراسم چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی جبهه فرهنگی انقلاب حضور دارند. صادق آهنگران و سعید حدادیان از جمله این افراد هستند. دکتر علیرضا کمره‌‎ای، دکتر محمدرضا ترکی، دکتر فریدون اکبری، دکتر حسین‌علی قبادی، دکتر محمود اکرامی و عبدالحریم سعیدی‌راد نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

محمدرضا سنگري در آبان ۱۳۳۳ در خانواده‌ای مذهبی در شوش به دنیا آمد. وي فارغ‌التحصيل دكتراي زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران است. شعرهاي سنگري تاكنون به صورت پراكنده در برخي از نشريات چاپ شده است. او تا به امروز در بسياري از همايش هاي سراسري شعر دفاع مقدس و شبهاي شعر دفاع و مقاومت حضور داشته و در جلسات متعدد آن به نقد و بررسي شعر دفاع مقدس و ادبيات پايداري پرداخته است.

كتاب «بررسي ادبيات منظوم دفاع مقدس» اين نويسنده كه در سه جلد نوشته شده به عنوان برترين كتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است.
گفتني است دکتر سنگري در حال حاضر ساكن تهران است و ضمن تدريس در دانشگاهها، سردبير مجله رشد زبان و ادبيات فارسي و مجله تربيت است و با سازمان پژوهش و تأليف كتب درسي هم همكاري دارد.
سنگری از شاعران و نویسندگان پرکار معاصر است ولی بیشتر در زمینه‌ نثر ادبی کار می‌کند. «سوگ سرخ»، «پنجره معصوم»، «یادهای سبز»، «گلبرگ‌ها»، «یک جرعه تشنگی»، «سلام موعود»، «چهل روز عاشقانه»، «نقد و تحلیل ادبیات منظوم دفاع مقدس» در سه جلد و «پیوند دو فرهنگ ادبیات معاصر» از جمله آثار مهم منتشر شده سنگری است. به این کارنامه باید تألیف ۳۰ جلد از کتاب‌های درسی از ابتدایی تا دبیرستان را نیز اضافه نمود.

سومین «عصر هنر انقلاب»، ساعت ۱۵ یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در محل نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر شمالی، شماره ۹۸ سازمان هنری رسانه‎ای اوج برگزار می‌شود.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما