تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
۰
کد مطلب : ۲۱۰۸۲

خلأ علمی یکی از آسیب‌های مداحی است

خلأ علمی یکی از آسیب‌های مداحی است
حاج سعید حدادیان در هشتمین گردهمایی"مداحان هیات‌های دانشجویی" در مشهد به بعد زمینی و آسمانی امام اشاره کرد و گفت: در بعد زمینی، امام در بین مردم زندگی می‌کند و قرار است بین مردم به تبلیغ بپردازد و مردم از ائمه(ع) الگو بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت اعتدال تاکید کرد: مداحان باید در صحبت‌ها و مداحی‌ایشان اعتدال را رعایت کند و نباید شأن آسمانی و زمینی ائمه را با هم یکی کرد.

حدادیان به ایراد مداحان اشاره کرد و گفت: مداحان ما بیشتر به بعد آسمانی ائمه(ع) توجه می کنند و از بعد زمینی آنان غافل هستند و این در حالی است که نباید بعد زمینی ائمه(ع) را کنار گذاشت و باید از آن در زندگی خود استفاده کرد.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: بعضی از مداحان ائمه(ع) را دست نیافتنی بیان می‌کنند که این خوب نیست.

وی با انتقاد از برخی مداحی‌ها گفت: برخی از مداحان ائمه را از خدا بالاتر قرار می‌دهند و همین امر باعث گمراهی مردم می‌شود.

حدادیان افزود: همچنین مردم برخی از امامزاده‌ها را از ائمه(ع) بالاتر قرار می‌دهند و این در حالی است که امامزادگان ما نماز زیارت ندارند به جز حضرت ابوالفضل(ع).

وی تاکید کرد: در مداحی‌ها شأن امامزاده‌ها را نباید بی‌جهت بالا برد و افراط کرد.

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات مداحان دانشجو گفت: مردم از مداحان دانشجو توقع دیگری دارند و مداحی‌های آنان باید براساس تحقیق و تفحص باشد.

وی با بیان اینکه دانشجو باید در متن دانشگاه و عالم باشد بیان داشت: جلسات هیئت‌های دانشجویی متعارف و متعادل برگزار شود، جلسات دانشگاه بیشتر محل شنیدن است تا گریه کردن.

این مداح اهل بیت(ع) خلأ علمی را یکی از آسیب‌های مداحی دانست و خاطرنشان کرد: اکثر مداحان ما از سواد بالایی برخوردار نیستند.

حدادیان دانشگاه را دارای حرمت دانست و گفت: قمه زدن و برهنه شدن در مداحی‌ها جایز نیست.
مرجع : رجا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما