تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۰۹۹۵

تقویت باورهای دینی مردم از وظایف مهم و حساس هیئت های مذهبی است

تقویت باورهای دینی مردم از وظایف مهم و حساس هیئت های مذهبی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام زین العابدین روحانی نیا صبح روز پنجشنبه دهم مهر در چهارمین نشست شورای هیات مذهبی استان اذعان کرد: مهمترین و بزرگ ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی هیئت ها و محافل مذهبی هستند که محل آموزش تعالیم دینی و گرامیداشت شعائر الهی و دینی است.

وی افزود: هیئت مذهبی تشکلی مردمی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت وزنده نگه داشتن سنت عزاداری در ایام شهادت است و مسئول هیئت مذهبی باید معتقد،پایبند به دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی باشد.

روحانی نیا تصریح کرد: تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب ها موثر بوده وکسی که از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتمی هیچ موقع به دنبال مسائل سوء فرهنگی و ناهنجاری ها کشیده نمی شود.

دبیرستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان تصریح کرد: هیئت های عزاداری از بدو تاسیس تاکنون و در گذر تاریخ دچار تغییر و تحولاتی شده اند که به خواست پروردگار و همت عزاداران حسینی(ع) این تغییر و تحولات تاثیری بر روی ادامه فعالیت این هیات ها نداشته است.

روحانی نیا با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای هیئت های مذهبی اضافه کرد: شورای هیئت های مذهبی نقش بسزایی درهدایت تشکل ها مردمی داشته و هیئت های مذهبی با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی درارتقاء سطح فرهنگی مردم برعهده دارند که نیاز به توجه بیشتری در این زمینه به این مجموعه ها و تشکل های مردمی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان خاطر نشان ساخت: باید در مقابل توطئه های دشمنان اقدامات تقابلی مناسب داشته و از سویی نباید فراموش کنیم که بهترین روش مقابله روش دینی و روش اثباتی است.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما