تاریخ انتشار
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۰۹۱۷

هیئت های مذهبی خراسان شمالی استاندارد سازی می شوند

هیئت های مذهبی خراسان شمالی استاندارد سازی می شوند
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در نشست هیئات مذهبی و کانون مداحان خراسان شمالی از استانداردسازی تمامی هیأت های موجود در خراسان شمالی تا سال ۹۷ خبر داد و افزود: هیئات مذهبی می باید دارای ارکانی نظیر مربی قرآن، مسؤول هیأت، مداح و روحانی هیأت به صورت مشخص و ثبت شده باشند.

وی با بیان این که هیئتهای مذهبی باید تقویت باورهای دینی در بین اقشار مختلف جامعه را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اظهار داشت: در این راستا لازم است فعالیت های هیئات مذهبی با محوریت قرآن و آموزه های قرآنی باشد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی انتقال صحیح فلسفه شهادت و نهضت عاشورایی به نسل جوان و نسل های آینده کشور، تقویت باورها و اعتقادات مذهبی در بین اقشار مختلف جامعه و تلاش برای احیای سبک زندگی اسلامی از جمله مهم ترین وظایف هیئات مذهبی و کانون های مداحان به شمار می رود.

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید بر ساماندهی هیأت های مذهبی استان خراسان شمالی به منظور برگزاری هرچه بهتر برنامه های دینی و مناسبتی، اظهار کرد: ساماندهی این هیئات نیازمند کار کارشناسی و برنامه ریزی دقیق است چرا که در غیر این صورت؛ این ساماندهی پایدار و اثرگذار نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت شورای هیئات مذهبی در استان، نقش این شورا در هدایت تشکل های دینی و مردمی را بسیار مهم دانست و افزود: هیأت های مذهبی به واسطه مردمی بودن تاکنون توانسته اند کارکرد خوبی در راستای ارتقای فرهنگ دینی مردم داشته باشند و به همین دلیل نیز نیاز است تا در این زمینه توجه بیشتری به تشکل ها و مجموعه های مردمی شود.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا رشد و بالندگی تشکل های دینی و هیئات مذهبی که متشکل از نیروهای مردمی هستند، نیازمند داشتن تشکیلات مناسب و منسجم است که بتوانند به صورت هدفمند و با برنامه ریزی شده فعالیت کنند.

وی هیئات و محافل مذهبی و نیز کانون های مداحان را مهم ترین و بزرگ ترین پایگاه های دینی موجود در کشور دانست و اظهار کرد: این محافل محل آموزش تعالیم دینی و بزرگداشت شعائر الهی و مذهبی بوده و به همین دلیل باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر تلاش بیشتر برای رفع مشکلات و نیازهای هیئات مذهبی و کانون های مداحان، از متولیان خواست تا بیش از گذشته برای پاسخ گویی به نیازها و مرتفع کردن مشکلات هیئات مذهبی اقدام کنند.

بر اساس آمار اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم اکنون در این استان حدود هزار و ۶۲ هیأت مذهبی وجود دارد که از این تعداد ۲۷۰ هیأت در بجنورد فعال هستند.

در حالی که شبکه وسیع تشکل‌های مذهبی در استان ۹۰۰ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۲۵۰ هزار نفر عضو دارد، از تعداد بیش از هزار هیئت مذهبی موجود در استان، ۷۰ درصد آنها نیمه فعال هستند و مابقی نیز به صورت فصلی فعالیت می‌کنند.
مرجع : نسیم نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما