تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۰۹۲۳

فعالیت بیش از 3800 مداح در آذربایجان غربی

فعالیت بیش از 3800 مداح در آذربایجان غربی
حجت‌الاسلام محمد فتاحی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در مناطق مختلف استان مداح‌های زیادی در حال فعالیت هستند، که از این تعداد مداح در مجموع ۴۲۷ نفر خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار مورد اشاره در ارتباط با تعداد مداح اعم از آقا و خانم توسط کارشناسان این مجموعه شناسایی شده و کد شناسایی دریافت کرده‌اند، افزود: مداحان باید در راستای گسترش دانش مذهبی و دینی خود گام بردارند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی هیئت مذهبی در سطح استان شناسایی شده و کد شناسایی هم دریافت کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و ۵۶۵ هیئت مذهبی در آذربایجان غربی فعال هستند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از این تعداد یک‌هزار و ۴۳۳ هیئت شهری و ۷۴۶ هیئت روستایی هستند، بیان داشت: هفت هیئت دانشجویی و ۴۹ هیئت دانش‌‌آموزی در استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید برای اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی غنی اهتمام کنند، بیان داشت: جوانان کشورمان در نوک حمله‌های فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اند، بنابراین باید برای غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی همت کنیم.

فتاحی به برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در اواخر سال گذشته اشاره کرد، بیان داشت: شورای هیئت‌های مذهبی نه‌ تنها در ارومیه بلکه در استان هم شکل گرفته و روسای آنها هم انتخاب شده است.

وی به انتخاب اعضای هیئت رئیسه استانی نیز اشاره کرد، بیان داشت: هیئت رئیسه مورد اشاره به سازمان مرکزی جهت شرکت در برنامه‌ و فعالیت‌های مختلف معرفی شدند، تا از این رهگذر بستر را غنی‌سازی فعالیت‌ها فراهم کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به راه‌اندازی انجمن وبلاگ‌نویسان مذهبی در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: این انجمن در سطح استان ۱۲۷ نفر عضو جذب کرده است، که در راستای حمایت و هدایت وبلاگ‌نویسان دینی گام برداشته می‌شود.

فتاحی با اظهار به اینکه در سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» باید گام برداشته شود، خاطرنشان کرد: برای محقق شدن منویات مقام معظم رهبری باید گام برداشته شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما