تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۰۴۹۱

ضرورت پرهیز از خرافات در گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی

ضرورت پرهیز از خرافات در گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در نشست شورای هماهنگی تبلیغات استان قم اظهار کرد: گرامیداشت دهه کرامت، تکریم مقام امامت و ولایت است.

وی دهه کرامت را برخاسته از عشق و علاقه ما به اهل بیت(ع) دانست و گفت: تکریم جایگاه ولایت به اندازه‌ای اهمیت دارد که خود اهل بیت(ع) نیز نسبت به این مقام، نگاه خاصی دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: این امام همام علاوه بر نسبتی که با امیرالمؤمنین(ع) داشتند، خود را با ولایت‌مداری این امام همام معرفی می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) ولایت امام علی(ع) را بر خود تکلیف و نسبت خود با این امام همام را فضیلت الهی معرفی می‌فرماید، افزود: بر اساس روایات، این امام همام همچنین ولایت پدرانشان را نسبت به نسبی که با آنها دارند، برتر معرفی می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی چنین نگاهی را نشان از اهمیت جایگاه ولایت معرفی کرد و گفت: ما نیز به تأسی از ائمه اطهار(ع)، هرچه که به ولایت و اهل بیت(ع) منسوب است را گرامی می‌داریم و آن را تکلیف خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در برابر این تفکر، کسانی هستند که هرچه به اهل بیت(ع) منسوب است، نسبت به آن بغض دارند، افزود: این افراد در شهادت اهل بیت(ع) شادی و در ایام ولادت آنها سوگواری می‌کنند، مزارهای آنها را تخریب می‌کنند و پیروان آنها را می‌کشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ایمان به معاد را ایمان به مقصد معرفی کرد و گفت: زمانی که انسان مقصدی داشته باشد، مسیرش معین و عبور از مشکلات برای آنها آسان‌تر می‌شود.

وی با اشاره به ماجرای اصحاب کهف بعد از برخاستن از خواب، ادامه داد: بعد از اینکه مردم نسبت به ماجرای اصحاب کهف آگاه شدند، عده‌ای تصمیم گرفتند که این مسئله را به فراموشی بسپارند ولی مؤمنان واقعی این را فرصتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی دانستند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امروز نیز چنین تفکراتی وجود دارد، افزود: امروز وهابیت، داعش و... تلاش دارند که هرچه مربوط به اهل بیت(ع) است را نابود کرده و پیروان و محبان آنها را بکشند و سر کودکی را به جرم اینکه والدین آنها شیعه هستند، می‌برند.

وی این تفکر را تفکری صهیونیستی معرفی کرد و گفت: صهیونیست‌ها خود را نژاد برتر معرفی می‌کنند و دیگران را حتی انسان نیز نمی‌دانند؛ وهابی‌ها و داعشی‌ها نیز اینگونه هستند و غیر از خود را مسلمان و انسان نمی‌دانند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: وظیفه ما این است که بر اصل ولایت که محور اصلی زندگی است، پایبند باشیم و آن را از خرافات دور سازیم.

وی بروز برخی تهمت‌ها علیه شیعه را به دلیل بروز خرافات معرفی کرد و گفت: در تکریم مقام اهل بیت(ع)، باید کاری کرد که این آیین از خرافات و شبهات مبرا باشد تا بهانه‌ای در دست دشمنان قرار نگیرد.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: محور اصلی گرامیداشت مقام اهل بیت(ع) نشر معارف اهل بیت(ع) است؛ از این رو این رویکرد باید در تمامی فعالیت‌ها مشهود باشد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما